نکات مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی موفق
3 سال پیش
نکات مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی موفق

نکات مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی موفق

در گذشته شاید تنها کاربرد طراحی پوستر ( طراحی پوستر تبلیغاتی موفق ) ، اطلاع رسانی بود، ولی طی سال های اخیر پوستر ها بازاریابی قدرتمند محصولات را انجام دادند و در این زمینه موفق عمل نموده اند. با استفاده از طراحی پوستر اطلاعات بیشتر و دقیق تری می توان به مخاطب داد و نظر ها را به کسب و کاری خاص جلب نمود.

طراحی پوستر تبلیغاتی موفق
شناخت بهترین ابعاد برای طراحی پوستر تبلیغاتی

بهتر است پیش از هر چیز بدانید قرار است طراحی پوستر در چه ابعادی انجام شود. اندازه های پوستر تبلیغاتی نرمال را در ابعاد 25*35، 35*50، 50*70 و 100*70  می توان در نظر داشت.

رعایت خوانایی در فاصله

آنچه که  افزایش دهنده خوانایی یک پوستر می باشد ، رعایت فاصله دید است. از آنجاییکه پوستر ها در ابعاد بزرگ طراحی می گردند و از جمله تبلیغات محیطی بشمار می روند لذا طراحی آن باید به ورتی انجام شود که از دور قابل مشاهده و درک باشد.

استفاده از تضاد رنگی در طراحی پوستر تبلیغاتی

به قدرت تضاد و کنتراست رنگ ها در طراحی پوستر تبلیغاتی دقت کنید. اگر بخواهید از هارمونی و همخوانی رنگ زیاد در یک طرح تبلیغاتی استفاده نمایید، بی شک جایی برای درنگ و جلب توجه مخاطب نخواهد داشت.

مکان نصب پوستر تبلیغاتی

باید بادقت بیشتر به این مقوله پرداخت و اطلاعاتی را  پیش از طراحی جمع آوری کرد که:

  • چه افرادی از محل نصب پوستر عبور می نمایند؟
  • دید کافی در چه فاصله ای می باشد؟
  • پوستر در چه فاصله ای می تواند وضوح خود را حفظ نماید؟
  • آیا عابران پیاده از آن محل بیشتر عبور می نمایند یا خودرو ها؟
  • قرار است چه مفهومی را به مخاطب انتقال دهیم؟
  • بهترین اندازه چاپ پوستر کدام است؟
  • چه رنگ هایی در محل مورد نظر کارایی خواهند داشت؟

درج و جایگذاری صحیح عناصر طراحی

وقتی که می خواهید در میان رقبا به فعالیت بپردازید، باید حرفی برای گفتن داشته باشید تا بتوانید در متمایز شمردن خود موفق عمل نمایید. از جمله این عوامل می توان به طراحی پوستر تبلیغاتی حرفه ای اشاره نمود.

استفاده از تصاویر بزرگ

گاه در بعضی پوستر ها فقط یک تصویر یا متن حرف اول و آخر را می زند لذا بهتر است تا جاییکه امکان دارد آن را بزرگ، بکر و خلاقانه نمایش دهید تا به شکل طنز گونه، اطلاع رسانی و یا خبری مخاطب را متوجه خود نماید.

استفاده بهینه از فضای طراحی ( طراحی پوستر تبلیغاتی )

استفاده درست از فضای پوستر، کمک می نماید تا طرح تبلیغاتی خواناتر باشد. لازم نیست همه فضاهای خالی را پر کنید، گاه با ایجاد خلاء و استفاده از نسبت طلایی به آسانی می توانید ذهن را به نقاط پر بازدید به گونه ای هوشمندانه جلب نمایید تا کلیت را دریابد و نیازی به توضیحات اضافه نباشد.

طراحی پوستر تبلیغاتی فراخوان

گاهی بعضی کسب و کارها نیاز به طراحی پوستر تبلیغاتی دارند که جنبه فراخوان یا اطلاعیه عمومی دارد. در این نوع پوستر ها باید المانی موجود باشد تا ابتدا مخاطب را به خود جلب نماید، بعد اطلاعات بیشتر را با ذکر مکان، زمان و رویداد خاص در اختیارش قرار دهد.

استفاده از تکینیک های چاپ

اجرای تکنیک های چاپ پوستر تبلیغاتی از جمله مهارت هایی می باشد که اپراتور چاپ به خوبی از آن آگاه است. افراد حرفه ای به خوبی می دانند برای افزایش جذابیت در طرح از چه نوع چاپی استفاده کنند تا هم کیفیت طرح حفظ گردد و هم به زیبایی آن افزوده شود.

 

امیدوارم مقاله نکات مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی موفق که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .