فروشگاه آنلاین

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی در واقع یک از ابزارهای تجارت الکترونیک می باشد که به مشتری اجازه می دهد به صورت مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با استفاده از مروگر تهیه نماید.مشتری ها  محصول مورد نظر خود را از طریق مشاهده صفحه مشخصات محصول به صورت مجازی می توانند انتخاب نمایند، قاعدتاً با تغییرات اخیر انتظار می رود که فروشگاه در وسایل گوناگون مثل موبایل، تبلت و یا نسخه دسکتاپ عملکرد قابل قبولی را از خود بروز دهند.

فروشگاه آنلاین

 

در حقیقت فروشگاه اینترنتی سایتی است که در ویترین خود به عرضه کالا و خدمات مبادرت می کند و مشتری قادر به سفارش آن ها می باشد. در فروشگاه های اینترنتی می توانید هزینه کالا و خدمات را به صورت آنلاین پرداخت نمایید و محصول مورد نظر را درب منزل تان تحویل بگیرید.

اهمیت فروشگاه اینترنتی :

با توجه به رشد روز افزون مفاهیمی مثل خرید آنلاین، فروشگاه آنلاین، کسب و کار آنلاین،  فروشگاه اینترنتی ، خرید اینترنتی که امروزه دیگر مثل گذشته واژه ای نامأنوس نیست و همه اشخاص از هر قشری گرچه ممکن است تاکنون تجربه ننموده باشند، برایشان آشناست و بارها در موردش شنیده و یا خوانده اند، لذا از این دیدگاه آشنایی با این مفاهیم، استانداردها و انتظارها و واقعیت های کاربردی در مورد فروشگاه آنلاین مخصوصا برای تازه واردین به این عرصه و افرادی که علاقمند هستند کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه دهند بسیار ضروری می باشد.

بخش های مهم در فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین:

مشتری:
در حوزه خرید آنلاین هر فرد می تواند به سادگی در مورد خرید کردن یا نکردن تصمیم گیری نماید و این تصمیم گیری تحت تاثیر فاکتورهایی جدای از فاکتورهای موثر در خرید در بازار فیزیکی می باشد.

تحلیل رفتار خرید مشتری:
در زمینه خرید آنلاین ازفروشگاه آنلاین دیگر فقط برند و کارخانه تولید کننده و فروشنده هدایت کننده مشتری برای انجام خرید نیستند بلکه ابزارهایی نظیر موتورهای جستجو، نظرات دیگر کاربران، اطلاعات ارائه شده در مورد محصول، ظاهر سایت و دیگر پروسه های اعتبارسنجی مثل “نماد اعتبار” و … تعیین کننده موفقیت یا شکست یک فروش می باشد.

انتخاب محصول:
در پروسه انتخاب محصول در فروشگاه های آنلاین، الگوریتم کار هدایت نمودن مشتری از طریق موتورهای جستجوی فروشگاهی به سوی فروشگاه مورد نظر برای معرفی کالای مورد نظر به مشتری می باشد و در صورت ابراز تمایل مشتری به خرید محصول سعی در افزایش سبد خرید وی می باشد، لذا باید سعی نمود تا با شناسایی دقیق رفتار مشتری به علاقمندی ذاتی وی پی برده تا در موقع مراجعه محصولات مورد نظر مشتری به آسانی در معرض دید وی قرار گیرد و احتمال خرید دیگر موارد دلخواه وی را افزایش دهد.

پرداخت:
روش های متداول پرداخت استفاده از کارت های بانکی و پرداخت آنلاین می باشد  اما بعضی راهکارها مثل پرداخت در محل و یا پرداخت اعتباری و یا استفاده از راهکارهایی مثل ارائه کارت هدیه جهت خرید از فروشگاه به دوستان و…

 

فروشگاه آنلاین

تحویل محصول:
بر طبق ساختار هر شرکت و کشوری روش های گوناگونی برای تحویل کالای خریداری شده به مشتری وجود دارد، به عنوان نمونه روش های زیر از جمله روشهای متداول در این نوع کسب و کار می باشد:

  1.  ارسال مستقیم: کالا مستقیما به آدرس مشخص شده توسط مشتری ارسال گردد.
  2. ارسال از سمت تولید کننده: در این شیوه سفارش و مشخصات مشتری به تولید کننده اعلام شده و ارسال کالا از طریق تامین کننده انجام می شود .
  3. ارائه خدمات در فروشگاه: مشتری این امکان را خواهد داشت که برای دریافت کالای خود یکی از انبارها و یا فروشگاه های نزدیک محل اقامت خود را انتخاب نموده و برای دریافت کالای سفارش داده شده مستقیما به این فروشگاه ها مراجعه نماید.

سبدخرید:

نرم افزار سبد خرید یک قسمت از نرم افزارهای تجارت الکترونیک می باشد، که به بازدید کننده ها اجازه می دهد آیتم های مورد نظر خود برای خرید را انتخاب نمایند و به عنوان انباره ای برای این محصولات استفاده می گردند، معمولا محاسبه قیمت کلی و تخفیف های اعمال شده بخشی از عملکرد این سیستم  است.

نمایش اطلاعات و محصولات:
همانگونه که چیدمان قفسه های فروشگاهی در جذب مشتری نقش خیلی مهمی دارد، در فروشگاه اینترنتی نیز ارائه محصولات مرتبط با خریدهای پیشین مشتری و یا مطابق با روحیات وی نقش حیاتی ایفا می نماید، همچنین ارائه تصاویر مناسب، توضیحات کامل و یا پاسخ به سوالات مشتری یکی از عواملی می باشد که تعیین کننده تکمیل خرید و یا انصراف از خرید مشتری است .

نیاز و درخواست مشتری:
بر طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ توسط دانشگاه میشیگان انجام شده ، نمایش بیش از حد فروشگاه مورد نظر شما در موتورهای جستجو چندان مطلوب نمی باشد و بیشتر باید در پی حفظ رابطه ای که با مشتری ایجاد شده است بود، به عبارت ساده تر هدف باید ترغیب مشتری به مراجعه دوباره به این فروشگاه ها باشد با این وجود تحقیقات اخیر ثابت نموده است که فروشگاه هایی که از لحاظ کارآیی، سهولت و قابلیت شخصی سازی سرویس ها در سطح بهتری باشند رابطه پایدارتر و مشتریان بیشتری جذب خواهند نمود.

واسط کاربری:
یکی از عامل های کلیدی در جذب مشتری برای فروشگاه های آنلاین طراحی مناسب واسط کاربری و سهولت استفاده از آن می باشد، هر چه دسترسی به کالاها و مشخصات آنها در سایت شما آسان تر باشد، امکان وفاداری مشتری به شما بیشتر می شود.

یکپارچگی:
سیستم طراحی شده هر چه به صورت مکانیزه طراحی و کار نماید و نیاز به دخالت کمتری توسط انسان داشته باشد بازدهی به صورت چشمگیری افزایش یافته و به آسانی می تواند به مدیریت زمان بندی و انجام تعهدات پرداخت، لذا تهیه سیستمی که مدیریت فروش، تعاملات مالی و ارسال اعلان ها را خودکار انجام دهد می تواند به سادگی و اطمینان در عملکرد منجر گردد.

 

امیدوارم  مقاله فروشگاه اینترنتی چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خود و تولید محتوا از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *