سئو تصاویر چیست؟
3 سال پیش
سئو تصاویر چیست؟

سئو تصاویر چیست؟

 سئو تصاویر یا بهینه سازی تصاویر بخش های گوناگونی را در بر می گیرد و برای وب سایت ها ،  خصوصا کسب و کارهایی که تازه راه اندازی شده اند اهمیت دارد به کوچکترین نکات دقت نمایند و با ایجاد تغییراتی هرچند کوچک ، تفاوت های بزرگی را با رقبای خود ایجاد کنند.

 

بهینه سازی تصاویر سایت

 

صرف زمان برای سئو تصاویر ، اقدامی ساده و مهم برای رقابتی تر شدن وب سایت شما در موتورهای جستجو است  زیرا تصاویر برای سئو و موتورهای جستجو مهم می باشند.

تصاویر قسمت بزرگی از معیار تجربه کاربری یک صفحه وب می باشند که اهمیت فراوانی در سئو دارد و گوگل با آنالیز نحوه رفتار کاربران و میزان رضایت آنان از یک سایت ، نرخ ماندگاری بالا و تعداد صفحاتی که هر کاربر با ورود به سایت بررسی می نماید ، جایگاه خاصی برای عکس و تصویر قائل می باشد.

سئو تصاویر

چند نکته کلیدی برای سئو تصاویر

تصاویر مرتبط و با کیفیت
استفاده از تصاویر مرتبط یک نکته مهم در بهبود تجربه کاربری می باشد. تصویری که به محتوای صفحه مربوط نیست ، برای کاربر گیج کننده است در ضمن تصویر تار یا با کیفیت پایین جلوه ای بد و غیر حرفه ای به مطالب می دهد.

شخص سازی نام تصویر
ممکن است خیلی کم اهمیت به نظر برسد ،ولی یکی از نکات موثر در سئو تصاویر و عکس ها ، استفاده از نام درست برای فایل مورد نظر می باشد. هر تصویر باید یک نام منحصر به فرد و متمایز از دیگر تصاویر داشته باشد.

اهمیت برچسب ALT در سئو تصاویر 
نکته مهم دیگری که البته این قسمت را هم کاربر انسانی مشاهده نمی نماید ، ولی خزنده های موتور جستجو با دقت آن را بررسی می کنند و برای ارسال سیگنال مثبت به گوگل کاربرد دارد، درج برچسب ALT می باشد. برای هر تصویری که در سایت خود آپلود می نماید متن alt را قرار دهید.

کاهش ابعاد با حفظ کیفیت
این قسمت کمی پیچیده تر از سایر موارد ذکر شده است. شما همیشه علاقه دارید که تصاویر مورد استفاده با کیفیت بالا به مخاطبان نشان داده شود. در عین حال ابعاد بزرگ تصویر می تواند موجب کند شدن صفحه و از دست دادن تعداد زیادی از کاربران باشد.

سئو تصاویر با انتخاب فرمت مناسب
توصیه می شود که از تصاویر با فرمت jpg یا png بیشتر در وبسایت استفاده نمایید ولی در سال های اخیر فرمت های مناسب تری مثل webp نیز ارائه شده است که البته بعضی از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس در پذیرش و بارگزاری این فرمت محدودیت هایی دارند.

نقشه تصاویر سایت
گوگل صاحبان سایت ها را ترغیب می نماید تا نقشه سایت را در سرچ کنسول ثبت نمایند تا به خزیدن بهتر ربات های جستجوگر در صفحات کمک نماید و سریع تر آنها را ایندکس و به نتایج جستجو اضافه کند. در همین راستا موتورهای جستجو پیشنهاد می دهند که تصاویر را در نقشه سایت نیز درج نمایید و یا یک نقشه جداگانه برای تصاویر تعریف کنید . این نکته با سئو تصاویر می تواند سرعت ایندکس و تعداد عکس سایت شما در گوگل را بالا ببرد.

تصاویر را در هاست سایت آپلود نمایید
اگرچه این اعتقاد نیز هست که آپلود تصاویر در وبسایت یا هاست دیگر و فراخوانی آن در سایت می تواند به افزایش سرعت سایت کمک کند و حجم صفحات را کاهش می دهد ولی اگر همه موارد بالا را رعایت نمایید و حجم تصاویر را به چند کیلو بایت برسانید پیشنهاد ما این است که تصاویر را در سایت خود آپلود نمایید.

 

امیدوارم  مقاله سئو تصاویر چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی سایت خود از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما درشرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .