دیجیتال برندینگ چیست و چه مزایایی دارد ؟
4 سال پیش
دیجیتال برندینگ چیست و چه مزایایی دارد ؟

دیجیتال برندینگ چیست و چه مزایایی دارد ؟

دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتالی ، تکنیک مدیریت برند می باشد که از برندینگ اینترنت و دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند استفاده ‌می‌نماید . در حقیقت، کسب و کارها با بازاریابی آنلاین، برندشان را در بسترهای گوناگون دیجیتال توسعه می‌دهند. یک برند بدون حضور در فضای دیجیتال، مثل خودرویی بدون لاستیک می باشد. اگرچه روش‌های قدیمی برندینگ هنوز کاملا از بین نرفته‌اند، ولی کسب‌ و کارهای امروزی به ابزارهای مختلفی از برندینگ دیجیتال نیاز دارند تا خود را فضای واقعی تثبیت نمایند.

 

 برندسازی دیجیتالی

 

بر عکس دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ به معنای ایجاد ارتباط بین مصرف‌کننده و محصولات یا سرویس‌هایی می باشد که تحویل داده می‌شوند. در نتیجه با ابزارهای دیجیتال برندینگ، برند شما در دنیای واقعی شناخته ‌می‌شود. به طور خلاصه، هدف دیجیتال برندینگ لزوما افزایش فروش نمی باشد، بلکه دیجیتال برندینگ در پی افزایش آگاهی، تصویر و سبک برند است؛ کارهایی که در بلند مدت موجب افزایش وفاداری مشتری ‌می گردد.

 

مزایای دیجیتال برندینگ برای کسب و کار شما

توسعه یک برند قدرتمند در عصر دیجیتال الزامی است. البته، برندینگ و مدیریت برند همیشه مهم بوده است، اما زمانی که محیط آنلاین و تغییر رفتارهای کاربر را در نظر می‌گیریم، می‌توانیم متوجه مزایای دیجیتال برندینگ گردیم.

از جمله مزایای برندسازی به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

اهل رقابت: برندینگ ابزاری برای توسعه و حفظ مزیت رقابتی می باشد . در دنیای پر سر و صدای رسانه‌های دیجیتال، در رقابت ماندن حتی از کارهای روزمره مشکل‌تر است.

بهترین باشید: کاربرهای آنلاین استقلال بیشتری از گذشته دارند، آنها اطلاعات فراوانی دارند و از قبل در مورد کالا و خدمات شما می‌دانند. برای اینکه محصولات یا خدمات شما از محصولات و خدمات سایرین بهتر باشد، به یک استراتژی مناسب در برندینگ دیجیتال احتیاج دارید.

ارتباط برقرار کنید: برندینگ تنها مربوط به محصول یا خدمات شما نمی باشد، بلکه در مورد مشارکت اجتماعی، خدمات مشتریان، فرایند فروش، کارمندان شما و چیزهای دیگر هم می باشد. دیجیتال برندینگ همه این موارد را به نوعی تغییر داده است. برندینگ همیشه به ارتباط و ایجاد پیوند می‌پردازد و دیجیتال برندینگ پیوند برند و مردم را افزایش می‌دهد.

 

 برندسازی دیجیتالی

روش‌های Digital Branding یا دیجیتال برندینگ

کسب و کارها از راه کانال‌های مختلف، پروژه دیجیتال برندینگ خود را اجرا می‌نمایند. این کانال‌ها وب سایت، لوگو، پیام برند، سئو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، و اینفلوئنسر مارکتینگ می باشند. هر کدام از این کانال‌ها روش و استراتژی ویژه خودشان را دارند.

 

لوگو: لوگو تصویری می باشد که در ذهن مشتری ثبت ‌می‌گردد. لوگوی برند باید با شخصیت و ارزش‌های کسب و کار شما و همینطور مخاطبان هدف همخوانی داشته باشد.

وب سایت: اگر لوگو علامت کسب و کار شما می باشد. وب سایت مثل پیشخوان فروشگاه شما است. وقتی که مشتری می‌خواهد در مورد کسب و کارتان اطلاعات کسب نماید، وب سایت شما را جست و جو ‌می‌کند.

پیام برند: پیام برند پیام منحصر به فرد کسب و کار شما می باشد. این پیام باید در فعالیت‌های کاری شما منعکس گردد.

سئو : سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو به شما این اطمینان را می‌دهد که برند و کالا‌های شما به آسانی در موتورهای جست و جو پیدا می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی : شبکه‌های اجتماعی یک کانال موثر برای حضور برند شما می باشند . اگر مشتری‌های شما در یک شبکه اجتماعی حضور دارند، برندتان حتما باید در آن شبکه حضور داشته باشد.

تبلیغات آنلاین : در تبلیغات آنلاین از قدرت وب برای تبلیغ محصولات خود استفاده می نمایید. یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین، استفاده از بنر در وب سایت‌های  گوناگون است.

بازاریابی محتوا: به کمک محتوا و بازاریابی محتوا  وفاداری مشتری خود را می‌توانید افزایش دهید. وقتی که دیجیتال مارکتینگ بر فروش تاکید ‌می‌نماید، بازاریابی محتوا بر مشارکت مشتریان می‌پردازد.

اینفلوئنسر مارکتینگ : با اینفلوئنسر مارکتینگ پیام برندتان را می‌توانید به اشخاص بیشتری منتقل نمایید.

 

امیدوارم مقاله دیجیتال برندینگ چیست و چه مزایایی دارد ؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .