دلایل افت رتبه سایت در گوگل
4 سال پیش
دلایل افت رتبه سایت در گوگل

دلایل افت رتبه سایت در گوگل

به دلایل مختلفی افت رتبه سایت ( دلایل افت رتبه سایت در گوگل ) در گوگل ممکن است اتفاق بیافتد. پایین آمدن ورودی از طریق گوگل به سایت، پنالتی شدن سایت توسط گوگل، پایین آمدن بازدید های سایت به علت مناسبت ها یا تعطیلی ها، و… بعضی از این دلایل می باشند. در این مطلب می خواهیم شما را از دلایل افت رتبه سایت در گوگل آگاه کنیم:

 

کاهش رتبه سایت در گوگل

 

افت رتبه سایت  در گوگل به چه دلایلی می باشد ؟

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم و موثر در بهبود رتبه سایت می باشد و گوگل به شدت روی این عامل تاکید می نماید. گوگل به وب سایت هایی که نسبت به دیگر سایت ها سرعت کمتری دارند، رتبه پایین تری می دهد. اگر سرعت بارگذاری سایت شما زیاد باشد، کاربران به سرعت سایت تان را ترک خواهند نمود. گوگل این رفتار کاربران را تشخیص داده و رتبه سایت شما را تغییر می دهد. رضایت کاربران برای گوگل خیلی  مهم است و گوگل سایت هایی که دارای سرعت بالایی هستند را به کاربران نمایش می دهد. به جهت بررسی سرعت سایت تان می توانید از جی تی متریکس کمک بگیرید. جی تی متریکس به شما می گوید که به چه دلیل سرعت سایت شما پایین  می باشد و برای بهبود آن باید چه کارهایی انجام شود. گوگل نیز یک ابزار رایگان (Google Page Speed) برای سنجش سرعت سایت ارائه داده است.

 

لینک سازی داخلی

وقتی که در داخل سایت تان از لینک دهی داخلی استفاده ننمایید، اهمیت صفحات سایت از نظر گوگل پایین آمده و با افت رتبه صفحات سایت ( دلایل افت رتبه سایت در گوگل )در گوگل روبرو می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق باید میان صفحات داخلی سایت تان، ارتباط برقرار نمایید و مقالات مرتبط را به کاربران پیشنهاد دهید. کلمات کلیدی مهم در هر مقاله را شناسایی نمایید و آن ها را به دیگر صفحات مهم سایت خود لینک کنید. لینک دهی داخلی سایت باید به صورت طبیعی بوده و به صورت کاملا طبیعی میان مقاله های جدید و قدیم ارتباط برقرار گردد. لینک دهی بیش از حد و زیاد در لینک سازی داخلی ممکن است سایت تان را توسط گوگل جریمه نماید. اثر لینک سازی داخلی در طولانی مدت مشخص می گردد. یعنی نباید انتظار دیدن نتایج فوری را از لینک دهی داخلی داشته باشید. ممکن است حداقل 3 ماه طول بکشد تا گوگل ارتباط بین صفحات شما را شناسایی نماید و اهمیت صفحات سایت شما را بالا ببرد.

 

 

کاهش رتبه سایت در گوگل

بک لینک

تعداد و کیفیت بک لینک ها در رتبه بندی سایت در گوگل نقش فراوانی دارد. بک لینک ها از عامل های مهم سئو به شمار می رود. خرید بک لینک های متعدد در کوتاه مدت سبب رشد سریع جایگاه سایت در نتایج گوگل می گردد ولی این موضوع دوام ندارد و ممکن است سایت از طرف گوگل جریمه گردد. به جهت بالا بردن قدرت صفحات سایت تان، باید به صفحاتی لینک دهید که برای شما اهمیت فراوانی دارند و در گوگل رتبه خوبی ندارند. البته دریافت بک لینک باید به شکل طبیعی باشد تا تاثیر مثبت ماندگار داشته باشد. اگر بک لینک سازی از شیوه های غیرقانونی انجام شود، نه فقط رتبه سایت بهبود نمی یابد بلکه رتبه سایت پایین تر نیز می رود. بنابراین می توان نتیجه گرفت دریافت های بک لینک های معتبر به صورت طبیعی سبب بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل می گردد.

 

 

عنوان محتوا

با مراجعه به گوگل وبمستر تولز نرخ کلیک (CTR) صفحات سایت تان را می توانید مشاهده نمایید. نرخ کلیک نشان دهنده نسبت تعداد کلیک های کاربران روی لینک سایت به تعداد کل بازدید ها می باشد. در صورتی که کاربران کلمه کلیدی موردنظرشان را جستجو نمایند و با سایت شما رویرو شوند،  وقتی روی آن کلیک می نمایند که عنوان محتوای نوشته شده برایشان جذاب باشد. اگر بعد از مشاهده سایت تان در نتایج جستجو، روی لینک آن کلیک ننمایند، گوگل متوجه این موضوع می گردد و رتبه فعلی سایت تان را کاهش می دهد. نوشتن عنوان جذاب و کاربرپسند، عامل مهمی در جذب کاربران و افزایش نرخ کلیک سایت  می باشد. برای نوشتن عنوان محتوا بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با عرصه کاری خود استفاده نمایید. همچنین باید عنوان محتواهای سایت تان را بر طبق نیاز و سلیقه مخاطبان تان بنویسید. می توانید از گوگل ترندز (Google Trends) برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو و محبوب کمک بگیرید.

 

کاهش رتبه سایت در گوگل

محتوای قدیمی

محتواهای قدیمی سایت، یکی از دلایل افت رتبه سایت در گوگل می باشند. از محتواهای قدیمی سایت تان غافل نگردید و تلاش نمایید هر چند ماه یکبار آن ها را به روز رسانی کنید. گوگل عاشق محتوای تازه و جدید  می باشد. بهتر است حداقل دو پاراگراف متن یا یک فایل صوتی یا ویدئویی به محتوای قدیمی بیافزایید. عوض نمودن لینک های داخلی صفحه، به روز رسانی محتوا محسوب نمی گردد. به روز رسانی محتوای قدیمی باید به شکلی صورت گیرد که گوگل متوجه این تغییر بشود. بعد از به روز رسانی محتوای قدیمی، آن را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید تا گوگل زودتر از این موضوع باخبر گردد.

 

 

کاهش رتبه سایت در گوگل

 

سایت کاربرپسند

ریسپانسیو بودن سایت (طراحی سایت واکنشگرا) در حال حاضر خیلی اهمیت دارد. زیرا تعداد کاربران تلفن همراه به شدت در حال افزایش می باشند و دستگاه های موبایل و تبلت با سرعت بسیاری نسبت به لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی در حال رشد می باشند. گوگل به وب سایت های موبایل فرندلی و کاربرپسند توجه خاصی دارد و آن ها در اولویت قرار می دهد. چنین سایت هایی معمولا در نتایج بالاتری قرار دارند. سرعت بارگذاری سایت در تلفن همراه نیز برای کاربران موبایلی مهم می باشد و کند بودن سایت سبب آزار کاربران و عدم رضایت آن ها می شود. نباید از کاربران موبایلی غافل گردید.

 

امیدوارم مقاله دلایل افت رتبه سایت در گوگل که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .