توجه گوگل به محتوای تازه
4 سال پیش
توجه گوگل به محتوای تازه

توجه گوگل به محتوای تازه

طی یک سال گذشته موتور جستجوی گوگل توجه خاصی به محتوای تازه موجود در سایت ها نشان داده و به علت کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل برای صفحات تازه، امکان رقابت سایت های نوپا و کوچک
با سایت های بزرگ و قدیمی فراهم گشته است. توجه گوگل به تولید محتوای جدید در سایت شرایط مناسبی را برای وبمستران ایجاد نموده تا بدون ترس از جریمه گوگل نهایت استفاده را از آن ببرند.

 

 تولید محتوای جدید

 

بطور حتم شما نیز هنگام جستجو در گوگل و به ویژه برای کلمات کلیدی سایت خود با سایت هایی روبرو می شوید که در گذشته اثری از آنها برای کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل نبوده ولی به یک باره و در زمانی کوتاه در رتبه سوم تا دهم قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که استفاده از این فرصت نه فقط برخلاف قوانین گوگل نبوده و سایت شما اسپم نمی شود، بلکه مورد تشویق و تایید گوگل نیز می باشد. به همین  علت برخلاف تکنیک های رایجی مانند خرید بک لینک دیگر ترسی از جریمه سایت در آینده نخواهید داشت.

برای استفاده از این فرصت سه روش اصلی به شما معرفی خواهیم نمود ولی قبل از شروع به کار بدنبال کلمات یا عبارتی باشید که نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول دچار تغییرات فراوانی می شود. معمولا این اتفاق در عبارات طولانی تر بیشتر دیده می شود که در میان آنها میتوان کلمات پر جستجو و ارزشمند زیادی نیز یافت.

1- تولید محتوای تازه بصورت هدفمند

کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما مرتبط می باشند ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل برای آنها وجود دارد و یا نتایج صفحه اول بطور مرتب تغییر می کنند را شناسایی نموده و یک محتوای تازه و مفید متناسب با آن تهیه نمایید. اگر در تلاش اول و با گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه توسط گوگل خود را در نتایج صفحه اول مشاهده ننمودید همین کار را با عبارتی طولانی تر و ساده تر امتحان نمایید. با آزمون و خطا بخوبی با طرز استفاده از این روش آشنا خواهید شد. گاهی اوقات عبارتی که گوگل بعنوان کلمه کلیدی محتوای تازه سایت انتخاب مب کند با چیزی که در نظر شماست متفاوت می باشد و فکر میکنید که جایگاه مناسبی بدست نیاورده اید. پیش از نتیجه گیری ترکیبات مختلف و عبارات پرکاربرد متن خود را مورد بررسی قرار دهید زیرا ممکن است با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشید.

2- محتوای تازه برای مطلب قدیمی

همه ما تجربه این موضوع را داشته ایم که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه بسیار مناسبی مثل نتیجه اول یا دوم گوگل را داشته و بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است. در این موارد استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی آن صفحه می تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد. برای اینکار کافی است تا در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه نمایید . البته در نظر داشته باشید که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی مورد نظر نیز باشد. در بعضی موارد مشاهده شده است که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه می تواند از نظر گوگل به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات هرز توسط خود صاحب سایت ممکن است موجب کاهش رتبه آن نیز گردد.
بعد از مدتی ممکن است امکان بروزرسانی یا افزودن محتوای جدید به یک صفحه وجود نداشته باشد، در این شرایط می توانید مطلب جدیدی در همین موضوع نوشته و صفحه قبلی را با کد 301 به آن ریدایرکت نمایید. در نظر داشته باشید که این کار معمولا برای سایت هایی که در زمینه دانلود فعال می باشند و نسخه های جدیدی از نرم افزارهای قبلی را معرفی می کنند بسیار مناسب  می باشد.

 تولید محتوای جدید

3-  تولید محتوای تازه و مستمر

اگر شما عبارتی را می شناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما با اهمیت می باشد، می توانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد نموده و بصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی نمایید. بعنوان مثال برای یک سایت آموزش زبان انگلیسی ایجاد یک صفحه با نام “اصطلاحات انگلیسی” و افزودن مطالب مستمر به آن می تواند  خیلی موثر باشد. در حقیقت این روش تنها علت موفقیت بسیاری از وبلاگ ها می باشد. اگر دقت کرده باشید در چند ماه اخیر آدرس یک وبلاگ در صفحه اول گوگل بندرت به چشم می خورد مگر آنکه بطور مشخص و تخصصی در یک زمینه خاص فعال باشد.

سخن پایانی

نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که محتوای تازه به معنی تغییر محتوای قبلی سایت و انتشار  مجدد آن نیست. ممکن است شما به این فکر بیافتید که یک مطلب را به چندین بیان مختلف نوشته و هربار بعنوان محتوای تازه در سایت خود انتشار دهید! جدا از همه مسائل و نکات مربوط به سئو و محتوای تکراری این روش می تواند موجب نارضایتی بازدیدکنندگان سایت و کاربران شما گردد. خیلی از وبمستران تلاش زیادی برای جذب بازدیدکننده از طریق گوگل انجام میدهند ولی کوچکترین توجهی به حفظ آنها و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمی دهند. تجربیات خود از ایجاد محتوای تازه یا بروزرسانی یک مطلب قدیمی و تغییرات ایجاد شده در رتبه بندی نتایج گوگل بر اثر این کار را با ما در میان بگذارید.

امیدوارم مقاله توجه گوگل به محتوای تازه که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .