تحلیل SWOT

تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

شما می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT در برنامه ریزی کسب و کار خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمایید. این اطلاعات ابزاری برای مستند سازی نقاط قوت و ضعف داخلی در کسب و کار شما و همچنین فرصت ها و تهدیدهای خارجی نیز است.

 

 

تحلیل SWOT

۸ قدم برای تجزیه و تحلیل SWOT :

۱- در مورد تحلیل SWOT خود تصمیم بگیرید:

برای دریافتن بیشتر از تجزیه و تحلیل SWOT خود، شما اول باید یک سوال یا یک هدف داشته باشید. مثلا، شما می توانید تجزیه و تحلیل SWOT را برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید یک کالا یا خدمات جدید را معرفی کرده یا فرآیندهای خود را تغییر دهید، استفاده کنید.

۲- تحقیق در مورد کسب و کار در صنعت و بازار:

پیش از تجزیه و تحلیل SWOT شما باید اقدام به تحقیق کنید تا کسب و کار در صنعت و بازار را درک نمایید. با گفتگو با کارکنان، شرکای تجاری و مشتریان خود، طیف وسیعی از دیدگاه ها را دریافت نمایید. و همچنین بعضی از تحقیقات  در مورد بازار و پیدا نمودن مشتری و رقبای خود انجام  دهید.

۳-نقاط قوت کسب و کار خود را فهرست نمایید:

اولین قدم این است که قواعد کسب و کار خود را شناسایی و فهرستی از کار خود در نظر بگیرید. مثلا می توانند شامل نقاط قوت مربوط به کارکنان، منابع مالی، محل کسب و کار شما، مزایای هزینه و رقابت باشد. در این مرحله از تجزیه و تحلیل SWOT ، نیازی به لیست قطعی نیست و هر ایده و فکری مورد تشویق قرار گرفته است و مرحله ۷ نیز جایی است که فهرست اولویت بندی شده است.

۴-ضعف های کسب و کار خود را فهرست نمایید:

چیزهایی را که در کسب و کارتان قرار می دهید فهرست نمایید که به شما کمک می کند که به نقاط ضعف خود توجه کنید (به عنوان مثال کسب و کار خود را در معرض خطر دیگران قرار دهید). ضعف می تواند عدم وجود کالاها یا مشتریان جدید، غیبت کارکنان، فقدان مالکیت معنوی، کاهش سهم بازار و فاصله از بازار باشد.

 

تحلیل SWOT

 

۵-لیست فرصت های بالقوه در کسب و کار:

در مورد فرصت های خارجی ممکن برای کسب و کار خود فکر بیاندیشید. اینها مانند نقاط قوت داخلی خود نیستند و لزوما قطعی نیستند؛ فرصتی برای یک جنبه از کسب و کار شما ممکن است تهدید دیگری باشد

۶-لیست تهدیدات بالقوه ای را برای کسب و کار شما:

لیست عوامل خارجی را که می تواند یک تهدید یا مشکلی برای کسب و کار شما باشد را فهرست نمایید. نمونه هایی از تهدید می تواند شامل افزایش بیکاری، افزایش رقابت، افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان در بازارهای جهانی باشد.

۷-اولویت های SWOT را تعیین نمایید:

موقعی که مراحل فوق را انجام داده اید، شما ۴ لیست مجزا خواهید داشت . در حالت ایده آل، این لیست ها می توانند به صورت یک طرفه نمایش داده شوند تا بتوانید یک تصویر کلی از طرز عملکرد کسب و کار خود و مسائل مورد نیاز خود را داشته باشید. بعد می توانید مهمترین مسائل را حل نمایید و بعدا (به عنوان مثال ۴ لیست اولویت بندی شده را توسعه دهید).

۸-یک استراتژی برای حل مسائل در SWOT ایجاد کنید:

  • چطور می توان از نقاط قوت خود برای بهره گیری از فرصت ها استفاده نمود؟
  • چطور می توانیم از این نقاط قوت استفاده نماییم تا بر تهدیدات شناسایی شده غلبه کنیم؟
  • برای استفاده از فرصت ها باید برای رفع نمودن نقاط ضعف مشخص شده چه کاری انجام دهیم؟
  • چطور ضعف های ما را برای غلبه بر تهدیدات شناسایی کنیم؟

 

وقنی که شما به این سوالات پاسخ داده و لیست های خود را نهایی نمودید، اکنون می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT برای ایجاد استراتژی برای دستیابی به اهداف کسب و کار خود استفاده نمایید.

 

امیدوارم مقاله تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *