تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار
3 سال پیش
تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار

شما می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT در برنامه ریزی کسب و کار خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمایید. این اطلاعات ابزاری برای مستند سازی نقاط قوت و ضعف داخلی در کسب و کار شما و همچنین فرصت ها و تهدیدهای خارجی نیز است.

 

 

تحلیل SWOT

۸ قدم برای تجزیه و تحلیل SWOT :

۱- در مورد تحلیل SWOT خود تصمیم بگیرید:

برای دریافتن بیشتر از تجزیه و تحلیل SWOT خود، شما اول باید یک سوال یا یک هدف داشته باشید. مثلا، شما می توانید تجزیه و تحلیل SWOT را برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید یک کالا یا خدمات جدید را معرفی کرده یا فرآیندهای خود را تغییر دهید، استفاده کنید.

۲- تحقیق در مورد کسب و کار در صنعت و بازار:

پیش از تجزیه و تحلیل SWOT شما باید اقدام به تحقیق کنید تا کسب و کار در صنعت و بازار را درک نمایید. با گفتگو با کارکنان، شرکای تجاری و مشتریان خود، طیف وسیعی از دیدگاه ها را دریافت نمایید. و همچنین بعضی از تحقیقات  در مورد بازار و پیدا نمودن مشتری و رقبای خود انجام  دهید.

۳-نقاط قوت کسب و کار خود را فهرست نمایید:

اولین قدم این است که قواعد کسب و کار خود را شناسایی و فهرستی از کار خود در نظر بگیرید. مثلا می توانند شامل نقاط قوت مربوط به کارکنان، منابع مالی، محل کسب و کار شما، مزایای هزینه و رقابت باشد. در این مرحله از تجزیه و تحلیل SWOT ، نیازی به لیست قطعی نیست و هر ایده و فکری مورد تشویق قرار گرفته است و مرحله ۷ نیز جایی است که فهرست اولویت بندی شده است.

۴-ضعف های کسب و کار خود را فهرست نمایید:

چیزهایی را که در کسب و کارتان قرار می دهید فهرست نمایید که به شما کمک می کند که به نقاط ضعف خود توجه کنید (به عنوان مثال کسب و کار خود را در معرض خطر دیگران قرار دهید). ضعف می تواند عدم وجود کالاها یا مشتریان جدید، غیبت کارکنان، فقدان مالکیت معنوی، کاهش سهم بازار و فاصله از بازار باشد.

 

تحلیل SWOT

 

۵-لیست فرصت های بالقوه در کسب و کار:

در مورد فرصت های خارجی ممکن برای کسب و کار خود فکر بیاندیشید. اینها مانند نقاط قوت داخلی خود نیستند و لزوما قطعی نیستند؛ فرصتی برای یک جنبه از کسب و کار شما ممکن است تهدید دیگری باشد

۶-لیست تهدیدات بالقوه ای را برای کسب و کار شما:

لیست عوامل خارجی را که می تواند یک تهدید یا مشکلی برای کسب و کار شما باشد را فهرست نمایید. نمونه هایی از تهدید می تواند شامل افزایش بیکاری، افزایش رقابت، افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان در بازارهای جهانی باشد.

۷-اولویت های SWOT را تعیین نمایید:

موقعی که مراحل فوق را انجام داده اید، شما ۴ لیست مجزا خواهید داشت . در حالت ایده آل، این لیست ها می توانند به صورت یک طرفه نمایش داده شوند تا بتوانید یک تصویر کلی از طرز عملکرد کسب و کار خود و مسائل مورد نیاز خود را داشته باشید. بعد می توانید مهمترین مسائل را حل نمایید و بعدا (به عنوان مثال ۴ لیست اولویت بندی شده را توسعه دهید).

۸-یک استراتژی برای حل مسائل در SWOT ایجاد کنید:

  • چطور می توان از نقاط قوت خود برای بهره گیری از فرصت ها استفاده نمود؟
  • چطور می توانیم از این نقاط قوت استفاده نماییم تا بر تهدیدات شناسایی شده غلبه کنیم؟
  • برای استفاده از فرصت ها باید برای رفع نمودن نقاط ضعف مشخص شده چه کاری انجام دهیم؟
  • چطور ضعف های ما را برای غلبه بر تهدیدات شناسایی کنیم؟

 

وقنی که شما به این سوالات پاسخ داده و لیست های خود را نهایی نمودید، اکنون می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT برای ایجاد استراتژی برای دستیابی به اهداف کسب و کار خود استفاده نمایید.

 

امیدوارم مقاله تجزیه و تحلیل SWOT در کسب و کار که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .