بک لینک چیست؟
5 سال پیش
بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان است را بک لینک می گویند. منظور ما از لینک متن یا عکسی هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت انتقال مییابد. یعنی ، وقتی که یک وب‌سایت لینک شما را در سایت خود می گذارد، یک بک لینک برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود.

بک لینک

بک لینک

بک لینک‌ها می‌تواننداثر مهمی روی نتایج وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند. به همین خاطر است که آن‌ها برای بهبود سئوی وب‌سایت بسیار سودمند هستند. هیچ‌کس نمی‌داند که موتورهای جستجو چه مقدار وزن را در زمان رتبه‌بندی سایت‌ها به لینک‌ها می‌دهند، با این‌حال آنچه که ما از آن اطمینان داریم این است که ایجاد بک لینک بسیار با اهمیت و تأثیرگذار است.

 


بک لینک چیست؟

با توجه به اهمیت ایجاد بک لینک، بعضی از راه های نادرست توسط صاحبان وب‌سایت‌ها برای به دست آوردن لینک‌ها وجود دارد. بعضی از این کارهای نادرست عبارت‌اند از:شبکه‌های تبادل لینک، خرید بک لینک،  فروش لینک‌ها و …. بیشتر این شیوه ها توسط موتورهای جستجو پیشنهاد نمی‌شود. این لینک‌ها معمولاً deindex می‌گردنند و احتمال مجازات وب‌سایت‌هایی که از این لینک‌ها استفاده می‌نمایند بسیار زیاد است. در بیشتر موارد این وب‌سایت‌ها توسط گوگل “پنالتی” می‌شوند.

پنالتی گوگل


یکی دیگر از کارهای گوگل برای حفظ کیفیت نتایج جستجوی خود این بود که جریمه‌هایی را در وب‌سایت‌هایی که تلاش در دست‌کاری الگوریتم‌های گوگل با خرید لینک و شرکت در شبکه‌های تبادل لینک دارند، در نظر می‌گیرد.

گوگل نه‌ فقط وب‌سایت‌هایی را که لینک‌ها را دریافت کرده‌اند مجازات می‌نماید، بلکه وب‌سایت‌هایی را که لینک‌ها را قرار داده‌اند را نیز مجازات می‌کند و اینجاست که بدرستی به ماهیت سوال بک لینک چیست؟ پی می‌بریم. به اعمال شدن این مجازات “پنالتی” می‌گویند. اگر یک سایت پنالتی شود در رتبه‌بندی نتایج گوگل به‌شدت افت می‌نماید.

گرفتن و دادن بک لینک


دریافت لینک یک جزء ضروری از سئوی خارجی می باشد. بعضی از لینک‌ها به‌طور ذاتی بیشتر از دیگر لینک‌ها ارزشمند می باشند. دریافت لینک از وب‌سایت‌های قابل‌اعتماد، محبوب و قدرتمند می‌تواند بسیار ایده ال باشد، درحالی‌که گرفتن لینک از سایت‌های کم قدرت، احتمال دارد به سایت شما لطمه وارد نماید.

همان‌ گونه که در دریافت و ایجاد بک لینک باید احتیاط نمود، در دادن بک لینک هم باید احتیاط نمایید. به هر وب‌سایتی لینک ندهید. به وب‌سایت‌هایی که رتبه خیلی پایین‌تر از شما را دارند و یا احتمال دارد پس از مدتی تعطیل گردنند لینک ندهید. چون موجب می‌شود رتبه شما تنزل پیدا کند. حتی اگر شما لینک مربوطه را nofollow بگذارید بازهم احتمال دارد که روی سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

لینک‌های فالو (Follow) و لینک‌های نوفالو (noFollow)

وقتی که به یک سایت لینک می‌دهید باید تعیین کنید که آن لینک فالو باشد یا نوفالو. منظور از لینک فالو این است که ربات‌های گوگل می‌توانند آن لینک را دنبال نمایند. برای لینک‌های نوفالو، شما از دنبال کردن لینک توسط ربات‌های گوگل ممانعت می‌کنید.

مثلا شما یک لینک در سایت خود گذاشته اید و آن را فالو در نظر گرفته‌اید. وقتی که ربات‌های گوگل وارد آن صفحه می‌شوند و به عبارت یا کلمه‌ای که شما لینک کرده‌اید، برسند، اگر فالو باشد وارد آن و اگر نوفالو باشد از روی آن رد می‌گردنند.

توجه کنید لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر برای سایت خودتان می‌گیرید، حتماً فالو باشد و هم‌چنین لینک‌هایی که از سایت خودتان به سایت‌های نامعتبر می‌دهید، حتماً نوفالو بگذارید.

بعضی از اشخاص در قسمت دیدگاه‌های سایت‌های گوناگون لینک سایت خودشان را می گذارند. این لینک‌ها فالو می باشد و شما باید این لینک‌ها را نوفالو کنید. معرفی ویژگی nofollow مشکل تبلیغات، نظرات و دیگر لینک‌هایی که بعضی از مدیران وب‌سایت می‌خواستند با استفاده از آن به سایت خود اعتبار ببخشند، حل کرد.

Nofollow کردن لینک‌ها

به‌صورت پیش‌فرض همه لینک‌ها در وردپرس فالو هستند ولی شما می‌توانید با استفاده از دو روش زیر لینک‌ها را به نوفالو تبدیل نمایید:

۱-  از دستور rel=”nofollow”می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که برای هرکدام از لینک‌ها دستور rel=”nofollow” را بگذارید.

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>Google</a>

۲- می‌توانید از افزونه Nofollow for external link استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از آموزش افزونه nofollow وردپرس با Nofollow for external link استفاده کنید.

چه کسی به سایت من لینک داده است؟

پیگیری لینک‌های داده‌شده به سایت شما بسیار مهممی باشد. می‌توانید از بخش Links در گوگل وبمستر لینک‌هایی که به سایت شما داده‌شده است را مشاهده نمایید. البته در این بخش علاوه بر این، می‌توانید همه‌ی لینک‌های موجود در سایت خودتان را نیز ببینید.

ساخت بک لینک

لینک‌ها باید طبیعی باشند یعنی که شما نباید از راه های نادرست که در اول  مقاله گفتیم برای ایجاد لینک در وب‌سایت خود استفاده نماید. این کار سبب جریمه شما توسط گوگل می‌شود. در نظر داشته باشید که کیفیت لینک‌ها بسیار مهم‌تر از تعداد آن‌ها است.
ما در این مقاله سعی کردیم در مرحله اول به شما بگوییم بک لینک چیست؟ و بعد به‌صورت جامع بک لینک‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. شما هم اگر توصیه و یا نکته‌ای دارید که می‌تواند به کاربران کمک نماید لطفاً در قسمت دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

 

امیدوارم مقاله  بک لینک چیست؟ که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .