بهینه سازی شبکه های اجتماعی
بهینه سازی شبکه های اجتماعی
اگر به خواهیم به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم بهینه سازی شبکه های اجتماعی ، تلاش و فعالیت در شبکه های اجتماعی گوناگون با هدف افزایش ترافیک سایت می باشد.در بهینه سازی شبکه های اجتماعی درست همانند بهینه سازی در موتورهای جستجو روش های وجود دارد.
چطور بهینه سازی شبکه های اجتماعی را انجام دهیم؟
SMO مخفف عبارت Social Media Optimization می باشد و معنای آن بهینه سازی شبکه های اجتماعی است . شبکه های اجتماعی همان Facebook و توییتر و گوگل پلاس و Linkedin و … هستند . شبکه های اجتماعی به این چند سایت ختم نمی گردد و شبکه های اجتماعی قوی و زیادی وجود دارد. بهینه سازی در این شبکه ها به معنای جمع نمودن مخاطبان است. بدیهی است هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد برای کسب و کار ما بهتر می باشد.
بازدیدکنندگان وبسایتهای شبکههای اجتماعی اشخاصی هستند که به دنبال جستجوی سریع اخبار می باشند و به مدت زمان طولانی منتظر نمیمانند. فقط از طریق ایجاد محتوای ارزشمند می توان بازدیدکنندگان را به مدت طولانیتری در وبسایت نگه داشت و نرخ پرش خود (bounce rate) را پایین آورد.
هچنین با استفاده از مقالات مرتبط و لینکدهی داخلی در داخل وبسایت خود بازدیدکنندگان را می توانید در سایت تان مدت زمان بیشتری نگه دارید.
برای این کار سه فاکتور مهم هست که پایهای برای بهینه سازی شبکه های اجتماعی خواهد بود:
محتوا: اشتراکگذاری محتوا برای رسانههای اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در نتیجه باید مناسب سازی محتوا برای هر شبکه اجتماعی در نظر گرفته شود. باید کوشش کنید محتوایی که روی وبسایت می گذارید علاوه بر گیرا بودن، خواننده مشتاق به اشتراکگذاری آن باشد. بعلاوه شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره ویجیتهای رایگانی دارند که میتوان با گذاشتن آنها بر روی سایت برای اشتراک گذاری و ارتباط با کاربران استفاده گردد.
طراحی وبسایت: طراحی وبسایت یا وبلاگ نقشی مهمی برای کاهش نرخ پرش دارد؛ در صورتی که طراحی وبسایت آزار دهنده باشد امتیاز شما پایین میآید. راحتی هدایت کاربر و تبلیغات کمتر همیشه توسط خزشگرهای شبکههای اجتماعی ترجیح داده میشود. بطور مثال تجربه شده است که صفحه وب با آبی روشن یا سفید نسبت با صفحاتی با پس زمینه تیره بهتر می باشند.
هدایت بری محتوا: همانطور که همه میدانیم محتوا پادشاه است. سهولت در خواندن محتوا نقش مهمی را در موفقیت ایجاد مینماید. مقالات با تصاویر، لیستها، دیتا و آمارها بهترین کار را با وبسایتهای شبکههای اجتماعی انجام میدهند. در صورتی که محتوایی مینویسید مطمئن گردید در طول آن دسته بندی های مناسبی داشته باشید تا خواننده به آسانی بتواند محتوا را مرور نماید. پس در صورت عدم قابلیت خوانده شدن محتوا یا Readability هم کاربران و هم موتورهای جستجو هیچکدام با محتوای شما راحت نخواهند بود. در نتیجه میتواند بسیار تاثیر گذار در موفقیت محتوای شما باشد.
به طور کلی با افزایش روز به روز شبکههای اجتماعی در ایران اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش می یابد. پس این شبکهها مثل موتورهای جستجو بازدید کننده هدفمندی را ایجاد میکنند و میتوانند سبب افزایش فروش وبسایت شوند.
امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.
نظرات ( No Comments )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.