بازاریابی چیست ؟
4 سال پیش
بازاریابی چیست ؟

بازاریابی چیست ؟

در پاسخ به بازاریابی چیست ؟ باید بگوییم بازاریابی، مجموعه­ ای از فعالیت ها و فرایندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و بطور کلی برای جامعه ارزشمند است ، می باشد . در حقیقت فرآیند بازاریابی حتی پیش از آنکه مشتری وارد چرخه ی کسب و کار گردد، آغاز می شود، نه زمانی که کالا  آماده فروش است.

 

بازاریابی

 

بازاریابی فرایند مشتاق نمودن مخاطبین به محصولات و یا خدمات می باشد. این فرآیند با انجام تحقیقات بازار آغاز و با تحلیل رفتار مصرف کننده یا مشتریان، بهبود سفر مشتری، شناخت کامل خواسته ها و نیازهای بازار هدف، نگهداشتن مشتریان، و افزایش سهم بازار ادامه خواهد داشت.
در حال حاضر بازاریابی متاسفانه یا خوشبختانه به نوعی با زندگی انسان ها و بیشتر تصمیماتی که می گیرند، از انتخاب محل زندگی و دانشگاه گرفته تا سبک زندگی و حتی کتابی که می خوانند، در هم آمیخته است که خود نشات گرفته از مفاهیم جدیدی است که در این علم تعریف می شوند و معنا می یابند. مثل بازاریابی پارتیزانی ، بازاریابی مویرگی، بازاریابی حسی، و بازاریابی قطره ای که همگی از جمله مفاهیم جدید در مارکتینگ بشمار می روند.

 انواع بازاریابی ها ( بازاریابی چیست )

با گسترش دانش و ورود رشته های دیگری مانند عصب شناسی و روانشناسی به دنیای بازاریابی( بازاریابی چیست )، حوزه های میان رشته ای فراوانی در عرصه ی بازاریابی ظهور پیدا نموده است. از این بین  به بازاریابی حسی (Sensory Marketing)، بازاریابی هیجانی (Emotional Marketing)، بازاریابی عصبی (Neuro Marketing) و بازاریابی سببی (Cause Marketing)می توان اشاره نمود.

 

بازاریابی

 

در بازاریابی حسی به ۵ حس افراد و تحریک آنها برای جلب توجه مخاطب توجه می گردد. در بازاریابی هیجانی به عواطف و تحریک احساساتی نظیر ترس، عشق، دلسوزی و حتی تنفر، توجه می شود و سعی بر آن است که به این ترتیب افراد احساسی را تجربه نمایند که تاثیر ماندگار داشته باشد. بازاریابی سببی از عواملی که مورد توجه مصرف کنندگان است استفاده می نمایند تا به این واسطه توجه آنها را به سوی کالا یا برند مورد نظر جلب نماید، در این نوع بازاریابی عمدتاً از امور خیرخواهانه برای جلب توجه مخاطبان استفاده می گردد، مثلا اجرای کمپینی که به حمایت از کودکان سرطانی برگزار شده است نوعی از بازاریابی سببی است. در بازاریابی عصبی بیشتر به ناخودآگاه افراد توجه می گردد، سعی بر آن است که از طریق شاخص هایی که از طریق تحقیقات به دست می آید به صورت غیر مستقیم به ذهن مشتریان نفوذ نمایند و از این طریق بر تصمیم گیری آنها اثر بگذارند.

ظهور اینترنت و تجارت الکترونیک نیز به نوبه ی تاثیر بسزایی در حوزه ی بازاریابی( بازاریابی چیست ) داشته است، شما عموماً با انواع دیجتال مارکتیگ شامل بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو ، بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوایی آشنا می باشید. هر کدام از این نوع بازاریابی ها به دنبال آن اند که از طریق بستر و ابزار خود محتوایی را تولید نمایند که برای مخاطب جذاب باشد، سبب افزایش تعامل آنها شود و نهایتا در تصمیم گیری خرید آنها تاثیر گذاشته و منجر به ماندگاری برند در ذهن مشتری گردد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه با استقبال بی نظیری روبروست ، زیرا تغییر سبک زندگی مخاطبان موجب شده افراد بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی به سر ببرند و حضور موثر برندها در این بستر می تواند تضمین کننده ی موفقیت آنها باشد.

از انواع دیگر بازاریابی( بازاریابی چیست ) که بسیار جنجال برانگیز بوده و همیشه بین مفید بودن و قانونی بودن یا نبودن آن بحث می باشد بازاریابی شبکه ای است. بازاریابی شبکه ای در خیلی از کشورها از جمله ایران ممنوع می باشد.

بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ) یکی از انواع دوست داشتنی بازاریابی برای مخاطبان و خود بازاریابان بشمار می رود. خلاقیت رکن اساسی این نوع بازاریابی محسوب می گردد و تلاش بر آن است که از طرق غیر منتظره توجه مخاطبان به سوی برندی جلب شود. بازاریابی چریکی از تاثیرگذاری خیلی بالایی برخوردار است و بیشترین نرخ تعامل و به اشتراک گذاری را در بین انواع دیگر بازاریابی ( بازاریابی چیست )دارد.

 

امیدوارم مقاله بازاریابی چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .