بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از فعالیت هایی می باشد که در زمینه تبلیغات آنلاین برای افزایش ترافیک سایت و افرایش نرخ تبدیل انجام میگردد . در این مقاله می خواهیم به بررسی فرق های بازاریابی دیجیتال و سنتی و ابزارهای آن به پردازیم.
بازاریابی دیجیتال همه تلاشهای بازاریابی را شامل می شود که از دستگاههای الکترونیکی یا اینترنت استفاده مینمایند؛ پس بازاريابي ديجيتال شامل بازاریابی اينترنتي هم ميگردد. به عبارت دیگر بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتالی می باشد که عمدتاً بر روی بستر اینترنت هستند اما بجز اینترنت شامل تلفنهای همراه، تبلیغات نمایشی و یا هر رسانهی دیجیتال دیگر نیز میگردد.
بنابر این به همان سادگی که به نظر میرسد، بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی می باشد که در آن از ابزار دیجیتال استفاده میگردد. از دلایل اصلی ایجاد دیجیتال مارکتینگ، ایجاد ارتباطات می باشد. مارکتینگ برای مشتریان ارزش قائل هست و به طور مشابه مشتریان برای ارتباطات ارزش قائلاند. سوال مهمی که پیش میآید این می باشد که ابزار بازاریابی دیجیتال چه هستند و چه تفاوتی با ابزار بازاریابی به صورت سنتی دارند؟
فرق بازاریابی دیجیتال با سنتی و ابزارهای آن چیست؟
بازاریابی سنتی بر روی ابزارها و رسانههایی نظیر تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد،صندوق پستی، و هر نوع ابزار چاپی کار میکند ولی از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ از ابزارهایی مثل موتورهای جستجو، سرویس ایمیل مارکتینگ، رسانههای اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا مانند وبلاگ نویسی، ایجاد تصویر، پادکست (تولید محتوا صوتی) و ویدئو کلیپ (تولید محتوای ویدیویی) استفاده مینماید.
البته مقایسه بالا موشکافانه و دقیق نمی باشد. یعنی به صورت خلاصه و فقط در مورد ابزار مورد استفاده در بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال صحبت شده و در مورد استراتژی بکار رفته در آنان صحبتی به میان نیامده است. بعلاوه بعضی موارد ذکر شده در بالا به عنوان ابزار بازاریابی سنتی، در بازاریابی دیجیتال نیز استفاده می شود. اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ به صورت خوب و درست در رسانهها و ابزارهای بازاریابی سنتی استفاده شود ، باز هم به خوبی نتیجه میدهند. با این حال به صورت کلی در مقایسه بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ به این نتیجه میرسیم که دیجیتال مارکتینگ از نظر هزینه به صرفهتر می باشد. در ضمن این امکان را فراهم مینماید که تست و آنالیز یا تجزیه و تحلیلی دقیق با سرعتی بسیار بالاتر نسبت به روش سنتی داشته باشیم. با این شرایط، آنقدر سرعت تبدیل مارکتینگ از نوع سنتی به دیجیتال زیاد است که در آیندهای نزدیک مرجع دانستن کلمه مارکتینگ فقط برای نوع آنلاین و دیجیتال آن یعنی دیجیتال مارکتینگ را شاهد خواهیم بود.
بنابراین به صورت خلاصه میتوان گفت بر عکس بازاریابی آفلاین، در بازاریابی آنلاین به صورت آنی نتایج را میتوان مشاهده نمود. مثلا اگر تبلیغی را در صفحهای از روزنامه بگذارید، به سختی میتوانید حدس بزنید چه تعداد از اشخاص به آن صفحه مراجعه نموده و به تبلیغ شما توجه نمودهاند. هیچ راه مطمئنی نیست که بوسیلهی آن بتوان فهمید که آیا از طریق آن تبلیغ، محصول یا سرویسی به فروش رسیده است یا خیر. در دیجیتال مارکتینگ نتیجه برعکس می باشد.
بعلاوه به وسیله دیجیتال مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه را از طریق هر بخش و اقدام بازاریابی صورت گرفته به آسانی میتوان بدست آورد.
امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.
نظرات ( No Comments )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.