بازاریابی رویداد

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی چیست و مزایایی آن چه می باشد؟

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی چیست و مزایایی آن چه می باشد؟

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد یعنی رویدادی را برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا نمایید تا بتوانید برند، کالا یا خدمتی را به دیگران نشان دهید و تبلیغش نمایید. رویدادها را  به صورت آنلاین یا حضوری می‌توان برگزار نمود. شرکت‌ها نیز  به عنوان میزبان، مجری یا اسپانسر در یک رویداد می‌توانند شرکت نمایند. ایونت مارکتینگ یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین می باشد.

 

 بازاریابی رویداد

 

در حقیقت شرکت‌ها در رویدادها، مشتریان خود را می‌بینند، نظر آن‌ها را جلب می‌نمایند و می‌توانند محصول یا خدمات برندشان را به آن‌ها عرضه کنند. هر رویدادی با رویداد دیگر متفاوت می باشد، مخاطبان متفاوتی هم دارد پس محتوا و فرهنگ خاص خود را هم می‌پسندد.
بر عکس بازاریابی برونگرا یا سنتی که با تبلیغ در تلویزیون و رادیو و بیلبوردها، میلیون‌ها نفر را خطاب قرار می‌دهد، مخاطب ایونت مارکتینگ تعدادی مخاطب ویژه می باشند که در نقطه‌ای دور هم جمع شده‌اند و به امید ایجاد ارتباط با دیگران اند.

 

بازاریابی رویداد

تاثیرات و مزایای ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد بر کسب‌ و کارها

ایونت مارکتیگ برای کسب‌وکارها مفید می باشد و موجب موفقیت آن‌ها می‌گردد.  ولی چرا شما باید روی این استراتژی تمرکز کنید و اصلا به چه دلیل باید از این روش بازاریابی حتما در کسب ‌و کارتان استفاده کنید؟ بازاریابی رویداد چگونه به پیشرفت کسب ‌و کارها کمک می‌کند؟

بازاریابی رویداد سبب ایجاد مشتریان بالقوه و فروش می‌گردد.

۵۰ درصد بازاریابان معتقدند که اولین دلیل سرمایه‌گذاری روی ایونت مارکتینگ ایجاد مشتریان بالقوه و فروش می باشد. ۷۹ درصد بازاریابان آمریکایی از بازاریابی رویداد برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان خریدار استفاده می‌نمایند زیرا معمولا مشتریان بالقوه در حین برگزاری رویدادها خریدشان را انجام می‌دهند.

بازاریابی رویداد موجب ایجاد تعامل با همه مشتریان می‌گردد .

بیشتر کسب ‌و کارهای امروزی هیچ‌وقت مشتریان خود را از نزدیک نمی‌بینند، همین‌جاست که ایونت مارکتینگ خود را نشان می‌دهد. بیش از نیمی از بازاریاب‌ها معتقدند که رویدادها خیلی برای ایجاد تعامل با مشتریان موثر و مفید می باشند.

بازاریابی رویداد موجب ایجاد آگاهی‌بخشی از برند می‌گردد.

در موقع برگزاری یک رویداد با افراد به صورت رو در رو می‌توانید ملاقات داشته باشید و چهره بهتری از برندتان را به آن‌ها نشان دهید. در همین زمان مخاطبان نیز با صحبت کردن در مورد آن رویداد باعث افزایش آگاهی‌بخشی درباره برند شما می‌گردند.

بازاریابی رویداد سبب ترویج آموزش در صنعت و محصول می گردد.

درست است که انواع رویدادهایی که در آن شرکت می‌نمایید یا برگزار می‌کنید مهم است ولی نباید از مباحث آموزشی هر رویداد هم غفلت نمایید. این ‌که هر رویداد تا چه حد آموزشی باشد نیز در موفقیت آن رویداد سهم مهمی دارد. اگر در رویدادها به مسائل آموزشی بیشتر توجه نمایید و تبلیغ کالا یا خدمت را در کنار آموزش داشته باشید درصد موفقیت تان بسیار زیادتر  می شود .

 

امیدوارم مقاله ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی چیست و مزایایی آن چه می باشد؟ که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *