اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) چیست ؟
4 سال پیش
اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) اثری مانند بازاریابی دهان به دهان دارد، با این فرق که به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می شود و موثرتر می باشد.

 

 

بازاریابی افراد تاثیرگذار

بازاریابی افراد تاثیرگذار ( Influencer marketing ) چیست؟

بازاریابی افراد تاثیرگذار ( Influencers ) به معنای بازاریابی کالاها محصولات و خدمات توسط آن دسته از اشخاصی است که بر عموم مردم نفوذ دارند، مثل مشاهیر،چهره های محبوب جامعه، هنرمندان، ورزشکاران و … همه افرادی یکه هوادارانی برای خود دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برعکس بازاریابی به معنای عام و معمول می باشد و مصرف‌کنندگان (مخاطبان) را به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی دهد. در حقیقت به واسطه نفوذ افراد تاثیرگذار در جامعه، شرکت ها می توانند کالا یا خدمات خود را به بازار بشناسانند. اینفلوئنسر مارکتینگ اثری مشابه بازاریابی دهان به دهان دارد، با این فرق که مستلزم معرفی مستقیم نیست و معمولا به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می گردد که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از روش های معمول دارد.

چطور می‌توان صاحبان نفوذ را پیدا نمود ؟

این نفوذ ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد و لزوماً فرد صاحب نفوذ یکی از مشاهیر نیست. هر چند برای بازاریابی محصولات  اغلب از مشاهیر استفاده می گردد،چون در نظر عموم مردم بسیار قابل احترام و به علاوه بسیار در معرض دیدند. در حقیقت وقتی فردی مشهور از محصولی استفاده می‌نماید، با احترامی که نزد مردم دارد، مهر تأییدی بر کیفیت آن محصول میزند.

در سال های اخیر بلاگرها، اینستاگرامرها و نویسندگان فضای مجازی نیز به گروه افراد تاثیرگذار پیوستند، چون قابل اعتمادند و از وفاداری مخاطبانشان برخوردارند. موقعی یک بلاگر محصولی را معرفی می نماید، تأثیرش از تبلیغات به شکل سنتی بسیار بیشتر است. شرکت ها می‌توانند با بهره‌گیری از افراد صاحب نفوذ از بدبینی و سوءظن حاصل از پیام‌های تبلیغاتی مستقیم و به قول معروف گل‌درشت در امان بمانند. برای یافتن آنها کافیست چرخی در شبکه های اجتماعی بزنید  ولی ارتباط با آنها کار آسانی نیست.

 

 

بازاریابی افراد تاثیرگذار

تبلیغات در اینستاگرام با شیوه Influencer marketing

یکی از دلایل مهم استقبال عموم از شبکه های اجتماعی، حضور پررنگ و جذاب همین اشخاص مشهور و محبوب شان در این رسانه هاست. یک شخص صاحب نفوذ از یک شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام به عنوان یک تریبون و رسانه شخصی استفاده می نماید. ایده ها، افکار، دغدغه ها و زندگی روزمره او مورد توجه عموم مردم است و بی واسطه با هواداران خود در ارتباط می باشد.

تبلیغات در اینستاگرام توسط افراد تاثیرگذار ( اینفلوئنسر مارکتینگ )یک استراتژی هوشمندانه و یک تصمیم درست می باشد  ولی  چالش ها و سختی های خود را دارد که اگر درست اجرا نگردد تاثیرات سوء آن نیز به شدت مخرب خواهد بود.

چرا باید اینفلوئنسر مارکتینگ را به یک مشاور بازاریابی حرفه ای سپرد ؟

این روش تبلیغاتی در حالیکه بسیار جذاب می باشد ولی چالش های فراوانی هم با خود به همراه دارد. انتخاب درست اینفلوئنسر هایی که شخصیت و جایگاه آنها به هویت برند و کسب و کار شما نزدیک باشد، اولین و مهمترین چالش می باشد که البته برای شما خیلی زمانبر خواهد بود. مذاکرات طولانی و انتقال صحیح پیام کمپین به آنها انرژی و توان زیادی می طلبد و کنترل آن چیزی که در نهایت منتشر خواهند نمود نیز کاریست بس دشوار.

 

 

امیدوارم مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .