الگوریتم Hilltop چیست ؟
3 سال پیش
الگوریتم Hilltop چیست ؟

الگوریتم Hilltop چیست ؟

قدیمی ترین الگوریتم گوگل که اثر فراوانی بر سئو دارد الگوریتم هیلتاپ می باشد. الگوریتم Hilltop به شناسایی سایت های معتبر و حرفه ای می پردازد. در حققت هدف از الگوریتم هیلتاب در سئو شناساندن صفحات حرفه ای برای رتبه بندی بهتر می باشد.

الگوریتم تپه

الگوریتم Hilltop با شناسایی صفحات تخصصی برای شناسایی سایت های معتبر استفاده می نماید. سایت های تخصصی سایت هایی هسند که در یک عرصه و حرفه خاص فعالیت دارند. رویکرد الگوریتم هیلتاپ هم نیر دیگر الگوریتم های گوگل بر پایه فرضیه های مشابه قرار دارد. یعنی تعداد و کیفیت منابعی که به یک صفحه بک لینک داده‌اند، مقیاس‌های خوبی از کیفیت برای رتبه بندی آن می باشد.

فرق الگوریتم Hilltop با دیگر الگوریتم ها در این است که این الگوریتم فقط صفحات تخصصی را مد نظر دارد یعنی صفحاتی که با هدفی خاص برای هدایت مردم به سوی منابع خاص ایجاد شده است.

 

نخستین قدم الگوریتم تپه شناسایی صفحات معتبر بود. این الگوریتم اول صفحات تخصصی و معتبر راجع به هر موضوع را می یابد و شناسایی می‌نماید. در مرحله بعدی، به جای جست‌وجوی نتیجه از بین کل صفحات، فقط در بین صفحات تخصصی و معتبر جست‌وجو می‌نماید و نتیجه را شان می‌دهد.

فرق اصلی الگوریتم Hilltop با الگوریتم PageRank‌ در این می باشد که الگوریتم پیج‌رنک در سرتاسر وب در پی نتایج می‌گردد و آن‌ها را رتبه بندی می نماید اما در الگوریتم هیلتاپ اول به سراغ صفحات تخصصی و معتبر می‌رود. در نتیجه الگوریتم هیلتاپ به جای جست‌وجو در کل وب فقط به سراغ سایت‌هایی می‌رود که بوسیله سایت‌های متخصص لینک داده می‌شوند.

 

اثر الگوریتم Hilltop بر سئو

الگوریتم Hilltop اثر فراوانی در سئو سایت داشت. مشخص شد لینک‌ها از صفحات وب .edu، لینک‌های دایرکتوری‌های اصلی (یاهو، DMOZ و Wikipedia) و پیوندهای سایت‌های مرتبط با رتبه بالا (About.com) به رتبه بندی بهتر سایت‌ها کمک می‌نمایند.

در همان روزهای آغازین، به دست آوردن لینک از About.com به طور بسزایی می‌تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. از آنجا که سایتی مثل DMOZ به عنوان مرجعی برای پیدا کردن سایت‌های باکیفیت برای لینک دادن به آنها استفاده می‌گردد، به دست آوردن لینک از DMOZ می‌تواند رتبه بندی شما را تقویت نموده و به بالا بردن رتبه سایت شما کمک نماید.

 

در نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت که بعضا تعداد آن‌ها به صد ها سایت نیز می‌رسید، بوجود می آمد. این شیوه در حال حاضر با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته می‌گردد که در صورت شناسایی توسط گوگل سبب جریمه‌های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل می شود.

 

امیدوارم  مقاله الگوریتم Hilltop چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی سایت خود و تولید محتوا  از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .