الگوریتم E-A-T گوگل و تاثیر آن بر وردپرس
5 سال پیش
الگوریتم E-A-T گوگل و تاثیر آن بر وردپرس

الگوریتم E-A-T گوگل و تاثیر آن بر وردپرس

الگوریتم E-A-T گوگل ، بخشی از یک راه طولانی برای تشخیص رتبه بندی سایت‌ها است که در بروز رسانی‌های جدید گوگل ارائه شده است. با اینکه تغییرات کوچک توسط کارمندان گوگل هر روزه اعمال می‌گردد، تغییرات و بروز رسانی‌های بزرگ هستند که واقعا زندگی صاحبان سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.ولی این بار هیچ استثنایی وجود ندارد.
با وجود اینکه این الگوریتم جدید مانند الگوریتم‌های پیشین گوگل خیلی سر و صدا به پا نکرد، ولی پیامدهای بسیار مهمی همراه خود دارد که شما به عنوان یک وبمستر باید آن‌ها را بدانید. در این مقاله از لحظه وب همراه ما باشید تا با ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل آشنا گردید، بدانید چه اثری بر جایگاه سایت شما در گوگل خواهد داشت و چگونه مطمئن شوید سایت وردپرسی شما نیز از این الگوریتم جدید پیروی می‌نماید.

 

 

الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T دقیقا چیست؟

اول باید بگویم که این الگوریتم خیلی هم جدید نیست و از ماه August سال ۲۰۱۸ ارائه شده است. در آن زمان خیلی از افرادی که در زمینه سئو کار می‌کردند، شاهد نواساناتی در رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل بودند. علاوه بر آن شرکت گوگل نیز اعلام نمود که یک بروز رسانی گسترده انجام داده است؛ کاری که معمولا انجام نمی‌دهد.

اما بعد از این بروز رسانی چه اتفاقی افتاد؟

بعد از این بروز رسانی، روش رتبه بندی صفحات YMYL تغییر کرد. اگر تا به حال کلمه ی YMYL به گوشتان نخورده است، شما تنها نیستید. این کلمه مخفف عبارت Your Money or Your Life بوده و اصطلاحی است که گوگل برای صفحاتی به کار می‌برد که می‌توانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در حقیقت این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایت‌ها و صفحاتی داشت که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. برخی از وبمستران تغییرات بسیار زیادی را در ترافیک سایت خود مشاهده کردند که می توانید تاثیر الگوریتم E-A-T گوگل را بر سایت های زیر ببینید.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، افت ترافیک بیش از ۵۰ درصد در سایت‌های معروف، عادی به نظر نمی‌رسید. کلا سایت‌هایی که بیشترین میزان نوسان در ترافیک را تجربه نمودند، سایت‌هایی در زمینه سلامت، ورزش، تغذیه و حوزه پزشکی بودند.

 

همچنین سایت‌هایی در زمینه بازاریابی و کسب و کار نیز شاهد تغییرات بزرگی بودند. بعلاوه الگوریتم E-A-T گوگل بر نتایج جست و جوی محلی نیز تاثیر گذاشته بود ولی چیزی نبود که اکثر افراد روی آن تمرکز نمایند.

نام E-A-T از کجا آمد؟

متخصصین سئو اسم این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر می باشد:

Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت وجود دارد، اطلاعات دارد. این مورد برای سایت‌های YMYL فوق العاده مهم است که مطالبی که منتشر می‌نمایند شایع و بی اساس نباشند.
Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌نماید.
Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است. مانند امنیت و کیفیت سایت.

پیاده سازی دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل

قطعا سوال شما هم این است که چه کاری باید انجام دهید تا افت ترافیک، گریبان‌گیر سایت تان نگردد؟ یا اگر این اتفاق برای شما افتاده است، چه باید بکنید تا به حالت عادی برگردید؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید چطورمی‌توانید از الگوریتم E-A-T در وردپرس پیروی نمایید.

 

۱- به فکر کاربران سایت خود باشید

اینکه از روش‌ها و ترفند‌های گوناگون برای آمدن به صفحه اول گوگل استفاده نماییدخیلی خوب است؛ولی نباید اولین اولویت شما باشد. گوگل همه این کارها را انجام می‌دهد تا فرآیند جستجو را برای کاربران بهینه نماید. در نهایت گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن‌هاست. در حقیقت ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و پس از آن می‌توانید به دنبال ترفندهای سئو باشید.

برای رسیدن به این مقصود، اولین کار این است که به آنچه انجام می‌دهید فکر نمایید. اگر سایت، محصول یا خدمات در سطح خیلی خوبی دارید، در نهایت این‌ها همه به لینک‌ها، بازخوردها و هزاران چیز دیگر ختم می‌گردد که موتورهای جستجو از جمله گوگل از آن‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌نمایند. از طرف دیگر، اگر خواسته‌ها و نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، هزاران مشتری را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از بهترین تکنیک‌های سئو استفاده نمایید.  در نتیجه هر روز اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بررسی نمایید و ببینید آیا اسپم، اسکریپت آزار دهنده و هر چیز مضر برای کاربران وجود دارد یا خیر. این اولین قدم در توجه به الگوریتم E-A-T گوگل است.

۲- صفحه “درباره ما” سایت خود را بهینه نمایید

مورد دیگری که خیلی برای گوگل مهم است این است که چه کسی مسئول اطلاعات موجود در سایت می باشد؟ همچنین این مورد برای کاربران نیز اهمیت دارد. مهم نیست که شما صفحه‌ای تحت عنوان “درباره ما” در سایت خود ایجاد کرده اید؛ مهم این است که در آن عوامل پشت صحنه سایت خود را به خوبی معرفی نمایید و سعی کنید واقعیت خود و سایت خود را به کاربران نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. در این صفحه می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

تجربیات و تخصص شما یا تیم‌تان
دستاورد‌هایی که داشته‌اید یا نامزد شده‌اید
معرفی خوب و مثبت شما
نظرات کاربران و مشتریان
مدارک تحصیلی شما و اعضای تیم
آدرس دفتر کار یا اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباط

۳- تجربه و تخصص اعضای تیم را مشخص نمایید

هر یک از اعضای تیم شما که در سایت، محتوا می گذارند، باید پروفایلی داشته باشد که همه اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته باشند. در وردپرس کافی است از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که اسم شما را نوشته است، واردقسمت ویرایش شناسنامه گردید و اطلاعات خود را وارد کنید.

 

اکنون بیوگرافی شما در آخر هر مقاله‌ای که در سایت خودانتشار کنید، نمایان می‌گردد.
با استفاده از این روش، صفحات آرشیو سایت شما به صفحات یونیک و ارزشمند تبدیل می‌گردنند که نکته مثبتی برای سئوی سایت شما بشمار می رود در بیوگرافی خود بنویسید:

مقاله‌های معروفی که نوشته‌اید
کسب و کارهای موفق شما
رویدادها و کنفرانس‌هایی که شرکت کرده‌اید
شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنید یا قبلا کار می‌کرده‌اید
دستاوردهایی که بدست آورده‌اید

۴- اعتبار و جایگاه سایت خود را مدیریت نمایید

همانطور که سئو شامل On-Page و Off-Page می باشد، الگوریتم E-A-T گوگل نیز چنین حالتی دارد. این بدین معنی است که مطمئن گردید سایت وردپرسی شما از لحاظ اعتبار در جایگاه خوبی در دنیای وب قرار دارد. در زیر به فاکتورهای مهم در این زمینه اشاره می‌نماییم:

پوشش خبری: اگر راهی وجود دارد که می‌توانید در سایت‌های خیلی معروف و معتبر که ربطی به زمینه کاری شما ندارند، با هزینه‌های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید! گوگل، فوق العاده در این زمینه هوشمند عمل می‌نماید و به راحتی خواهد فهمید که کدام پوشش خبری با پرداخت پول انجام شده و کدام یک نظر شخصی نویسنده است و صرفا یک تبلیغ نیست، بلکه نوعی حمایت می باشد.

بازخورد: تلاش کنید در سایت‌هایی که به حوزه کاری شما مربوط می‌گردد برجسته شوید و بعد بازخورد کاربران را دریافت کنید. معمولا با برجسته شدن در سایت‌های مربوطه، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت، یک جای کار شما اشکال دارد.

پست های مهمان: می‌توانید در سایت‌هایی که شهرت خوبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله‌هایی را برایشان ارسال نمایید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهید نمود.

دریافت نظر مشتریان: این یکی از راه‌های خوب برای نشان دادن اعتبار است. نظرات کاربران را جمع نمایید و در سایت خود به نمایش بگذارید. در اکثر قالب‌های وردپرس، این امکان به صورت شخصی‌سازی شده در دسترس می باشد و صفحه سازهایی مثل المنتور و ویژوال کامپوزر و خیلی از صفحه‌سازهای دیگر، این امکان را دارند.

 

۵- محتوای سایت خود را بهبود دهید

به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه است. این محتوای سایت شماست که سبب می‌شود در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید و همچنین موجب افزایش E-A-T سایت شما نیز می‌شود. بدین منظور محتوای شما باید همه معیارهایی که نوشتیم را در برداشته باشد؛ هوشمندانه و حرفه‌ای نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد. البته شما هم می‌توانید از پست‌های مهمان استفاده نمایید و به کاربران تان این امکان را بدهید تا نویسنده سایت شما باشند؛ ولی تمامی معیارها باید در تک تک این مقالات رعایت شده باشد.

 

نوشتن مقاله‌های خوب برای الگوریتم E-A-T گوگل ، فقط شامل مقاله‌های جدید نمی‌شود؛ بلکه باید توجه ویژه‌ای به مقاله‌های قدیمی سایت خود داشته باشید و باید آن ها را به خوبی بررسی نمایید که آیا در جهت اهداف شما هستند یا خیر. این کار به این خاطر است که رفته رفته مقاله‌های بهتری خواهید نوشت و مقاله‌های قبلی و قدیمی ممکن است تلاش‌های شما را بی‌نتیجه نماید.

اولین گام هم این است که آمار ترافیک صفحات مختلف را آنالیز نمایید.. با آنالیز سایت خود خواهید فهمید کدام یک از مقاله‌های شما ترافیک کمتری را به سمت خود هدایت می نمایند. بعد از شناسایی آن‌ها می‌توانید به فکر بروز رسانی و بهبود آن‌ها باشید. همچنین می‌توانید برخی از آن‌ها را با هم ادغام کنید یا اینکه کلا حذفشان کنید.

الگوریتم E-A-T گوگل در کل با کیفیت سایت مرتبط است!

هر سایتی که می‌خواهد رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب نماید، باید اصول سئو را در همه قسمت ها رعایت کند؛ به خصوص به الگوریتم‌های گوگل توجه زیادی داشته باشد و از دستورالعمل‌های آن‌ها پیروی کند. الگوریتم E-A-T گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به خصوص اگر سایت‌های YMYL را مدیریت می‌نمایید.

نتیجه نهایی

به طور خلاصه، برای پیاده سازی دستورالعمل های الگوریتم E-A-T گوگل باید کارهای زیر را انجام دهید:

سایت خود را دوباره ارزیابی نمایید و ببینید آیا موجب ناراحتی کاربران می‌شود یا خیر.
صفحه “درباره ما” سایت خود را مدیریت نموده و از اصول الگوریتم E-A-T در آن استفاده نمایید.
تجربیات و تخصص خود و تیم‌تان را به کاربران نمایش دهید.
شهرت و اعتبار خود را مدیریت نمایید.
محتواهای جدید و قدیمی را بهتر کنید و از اصول ذکر شده بهره بگیرید.
با رعایت اصول بالا، سایت شما از نظر الگوریتم E-A-T گوگل در جایگاه مناسبی جای خواهد گرفت و در آینده جایگاه خیلی بهتری را نیز از آن خود خواهد کرد.

امیدوارم مقاله الگوریتم E-A-T گوگل و تاثیر آن بر وردپرس که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .