افزونه Age Gate افزونه ایجاد محدودیت سنی مشاهده محتوا در وردپرس
5 سال پیش
افزونه Age Gate افزونه ایجاد محدودیت سنی مشاهده محتوا در وردپرس

افزونه Age Gate افزونه ایجاد محدودیت سنی مشاهده محتوا در وردپرس

افزونه Age Gate که امروز برایتان معرفی می کنیم، می‌توانید صفحات گوناگون وردپرس را از دسترس افراد زیر سنی که شما مشخص می‌ نمایید، خارج کنید.

افزونه Age Gate یا ایجاد محدودیت سنی در وردپرس

افزونه Age Gate

 

کاربران می‌توانند سن خود را با استفاده از گزینه بله یا خیر و همچنین وارد کردن تاریخ تولد خود وارد نمایند تا وردپرس بفهمد که آیا باید به آن‌ها اجازه دسترسی به محتوا را بدهد یا خیر. برای آموزش وردپرس همراه ما باشید تا این افزونه را برای ساخت محدودیت سنی در وردپرس نصب و پیکربندی نماییم.

اینترنت یک شبکه جهانی می باشد که اشخاص زیادی از قشرها و سنین گوناگون در آن فعالیت می‌نمایند. یکی از دغدغه‌های افراد بخصوص والدین ، استفاده درست فرزندان شان از این ابزار کاربردی بوده است که می‌تواند در مواردی برای فرزندان حتی خطرناک باشد. به هر حال در این شبکه جهانی هر نوع محتوایی پیدا می‌شود و باید استفاده از اینترنت برای افرادی با سن پایین، کاملا مدیریت شده و کنترل شده باشد. حالا که شما یک وبمستر می باشید، باید حواس تان باشد که آیا محتوای سایت شما برای افراد کودک و نوجوان مجاز است یا خیر. اگر نیست، برای حفظ ارزش های اخلاقی هم که شده باید دسترسی افراد زیر سن قانونی را به محتوای خود متوقف نمایید. در این مقاله ، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید محتوای خود را برای افراد با سن معینی نمایش دهید یا به عبارت دیگر، ایجاد محدودیت سنی در وردپرس را ممکن کنید.

 

برای این کار ابتدا افزونه را  دانلود نمایید و بعد وارد پیشخوان وردپرس خود گردیید. از بخش افزونه‌ها، روی “افزودن” کلیک نمایید و بعد از انتخاب دکمه “بارگذاری” افزونه، فایل دانلود شده را انتخاب و آپلود کنید. سپس در نهایت افزونه را فعال نمایید. بعد از فعال کردن افزونه، گزینه Age Gate برای ساخت محدودیت سنی در وردپرس به پیشخوان شما اضافه می‌گردد.

همانطور که مشاهده می‌نمایید، تنظیمات این افزونه دارای ۵ سربرگ محتلف می باشد که به بررسی هر یک می‌پردازیم.

سربرگ Restrictions

 

 

Default age: حداقل سنی که می‌تواند محتوای شما را ببیند در اینجا وارد نمایید.

Restrict: نوع محدودیت سنی بر روی وردپرس را مشخص کنید. در صورتی که All content را انتخاب کنید، محدودیت سنی به کل سایت شما اعمال می‌گردد که در این حالت حتی صفحه اصلی سایت شما نیز نیاز به تایید سن کاربر دارد. در صورتی که گزینه Selected Content را تیک بزنید، هر محتوایی که خودتان دوست دارید محدود کنید را می‌توانید انتخاب نمایید. برای مثال می‌توانید برگه‌ای ویژه ایی یا مقاله‌ای را در لیست محدودیت‌ها قرار دهید.

Varied ages: می‌توانید با تیک زدن این گزینه، برای هر صفحه دلخواه سایت خود، حداقل سن دلخواه خود را مشخص کنید و دیگر محدودیت سنی که در اولین گزینه وارد نمودید به عنوان پیش‌فرض تمام صفحات نخواهد بود.

Validate age using: در اینجا مشخص می‌کنید که کاربر چگونه باید سن خود را تایید نماید. گزینه اول Input fields است که توسط آن جعبه‌ای در صفحه محتوای محدود شده نشان داده خواهد شد که کاربر باید تاریخ تولد خود را وارد نماید. گزینه بعدی Dropdown boxes می باشد که تقریبا مشابه قبلی است با این فرق که کاربر تاریخ تولد خود را از لیست تاریخی که خود افزونه ارائه می‌نماید، انتخاب خواهد کرد. گزینه آخر هم به این صورت است که متنی نشان داده می‌شود که مثلا می‌پرسد “آیا شما بالاتر از ۲۱ سال هستید” و بعد دو گزینه بله یا خیر برای کاربر نشان داده می‌شود. در صورتی که کاربر گزینه خیر را بزند ایجاد محدودیت سنی در وردپرس اتفاق می‌افتد.

Inherit restrictions: با تیک زدن این گزینه، اگر مقاله‌ای از سایت خود را با دسته بندی مخصوصی محدود کنید، این محدودیت بر روی همه مقاله‌هایی که در این دسته بندی قرار دارند اعمال خواهد گشت.

Remember: اگر این گزینه را فعال نمایید، یک متن Remember me برای به یاد داشتن اطلاعات کاربران نشان داده می‌شود.

Remember length: مدت زمان به یاد داشتن اطلاعات کاربر توسط افزونه را مشخص کنید.

Auto check remember me: این گزینه به طور خودکار اطلاعات کاربران را در حافظه خود نگهداری می‌کند.

Date format: نحوه نمایش تاریخ را مشخص کنید. DD روز، MM ماه و YYYY به معنی سال می باشد.

Ignored logged in: با تیک زدن این گزینه، کاربرانی که وارد سایت شما شده اند،شامل محدودیت نمی‌گردنند.

Rechallenge: با علامت زدن این گزینه، اگر کسی مشمول محدودیت سنی گردد، دیگر نمی‌تواند آن محتوا را مشاهده نماید.

Redirect failures: می‌توانید به جای اینکه پیام خطا به کاربران نشان دهید، پس از این که کاربران مشمول محدودیت گشتند به صفحه‌ای خاص منتقل گردنند که می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر را در این قسمت وارد نمایید.

 

سربرگ Messaging

 

 

در تنظیمات این سربرگ، پیام‌ها و متن‌های نشان داده شده به کاربر را می‌توانید عوض کنید.

تنظیمات این قسمت ساده است و مانند عکس بالا، فقط باید یک عبارت فارسی جایگزین متن‌های انگلیسی کنید. در ۴ فیلد اول، با نوشتن عبارت %s سن محدود شده‌ای را که از طریق تنظیمات افزونه اعمال نموده‌اید به صورت خودکار نشان داده خواهد شد.

در بخش Additional content نیز می‌توانید یک متن برای کاربران بنویسید. مثلا قوانین و مقررات سایت خود را می‌توانید در این بخش بنویسید.

 

سربرگ Appearance

 

Logo: لوگوی سایت خود را می‌توانید از این بخش آپلود یا از کتابخانه وردپرس انتخاب نمایید تا در صفحه مربوطه نشان داده شود.

Background color: می‌توانید رنگ پس زمینه صفحه را عوض کنید.

Background color opacity: میزان وضوح رنگ پس زمینه را مشخص کنید.

Background image: می‌توانید از این بخش  عکسی به عنوان پس زمینه صفحه انتخاب نمایید.

Background position: می‌توانید موقعیت تصویر رامشخص کنید.

Background image opacity: میزان وضوح تصویر پس زمینه را مشخص کنید.

Foreground color: رنگ قسمت وسط صفحه که فرم‌ها نشان داده می‌شوند را مشخص کنید.

Foreground color opacity: میزان وضوح رنگ قسمت وسط را مشخص کنید.

Text color: رنگ متن نشان داده شده را می‌توانید عوض کنید.

Layout: با تیک زدن این گزینه، طریقه نمایش صفحه ایجاد محدودیت سنی در وردپرس زیباتر می‌گردد.

Viewport meta tag: متاتگ پست به صفحه ایجاد محدودیت سنی در وردپرس ، اصافه می شود.

Auto tab inputs: هنگامی که این گزینه را تیک بزنید، مثلا اگر کاربر فیلد سال تولد را پر کند، افزونه به صورت خودکار به فیلد بعدی که ماه تولد است می‌رود. درست  مثل وقتی که در درگاه‌های بانکی در ۴ فیلد گوناگون، شماره کارت خود را وارد می‌نمایید و جابجایی از یک فیلد به فیلد دیگر توسط خود درگاه انجام می‌گردد.

Change the page title: با تیک زدن این گزینه، اگر در صفحه مورد نظر محدودیت سنی ایجاد شده باشد، دیگر عنوان آن صفحه نشان داده نمی‌شود و از عنوانی استفاده می‌شود که در فیلد بعدی بنویسید.

 

سربرگ Advanced

 

 

Use uncatchable version: در صورتی که از افزونه‌های کش برای افزایش سرعت وردپرس استفاده می‌نمایید، باید تیک این گزینه را بزنید.

Anonymous Age gate: با تیک زدن این گزینه، سن کاربران ذخیره نمی شود و فقط اینکه شامل محدودیت بوده‌اند یا خیر مد نظر خواهد بود که این مورد برای امنیت بیشتر کاربران می باشد.

Inheritance taxonomies: اگر در تنظیمات پیشین، گزینه Inherit restrictions را فعال نموده باشید، در صورتی که پستی با دسته بندی و برچسب خاص را محدود نمایید، این ایجاد محدودیت سنی در وردپرس بر روی دیگر مطالبی که در این دسته و برچسب قرار دارند نیز اعمال می شود. در این گزینه می‌توانید مشخص کنید که در این حالت، از بین برچسب‌ها و دسته بندی‌ها، کدام یک مشمول محدودیت گردنند.

Import/Export: با تیک زدن این گزینه، سربرگ جدیدی ساخته خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات افزونه را درون ریزی یا برون بری نمایید.

Toolbar options: می‌توانید مشخص کنید که گزینه فعال یا غیر فعال بودن محدودیت در پست‌ها و صفحات مختلف نشان داده شود یا خیر.

Editor options: در صورتی که از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده می‌نمایید، تیک اولین گزینه (Display as meta box) را بزنید.

Custom css: اگر کد css سفارشی دارید، می‌توانید در این بخش وارد نمایید که توصیه می‌کنیم به این بخش دست نزنید.

 

سربرگ Access settings

 

 

در بخش Access management مشخص می‌کنید کدام یک از نقش‌های کاربری در وردپرس به تنظیماتی که اشاره نمودیم دسترسی داشته باشد.

در بخش Post types که مهم‌ترین قسمت این سربرگ است، مشخص می‌کنید که کدام یک از انواع پست تایپ‌ها مانند نوشته‌ها، برگه‌ها و … مشمول ایجاد محدودیت سنی در وردپرس نگردنند. با تیک زدن هر یک می‌توانید این محدودیت را از روی آن‌ها بردارید.

 جمع بندی

در فضای نامحدود اینترنت، کاربران گوناگونی با سنین متفاوت حضور دارند. به عنوان یک وبمستر اگر محتوایی تولید می‌ نماییم که دارای محدودیت سنی می باشد، باید به کسانی که در محدوده سنی مجاز نیستند، اجازه دسترسی ندهیم. ایجاد محدودیت سنی در وردپرس به آسانی با افزونه Age Gate قابل اجراست که در این آموزش به آن پرداختیم.

 

امیدوارم مقاله افزونه Age Gate افزونه ایجاد محدودیت سنی مشاهده محتوا در وردپرس که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .