آموزش سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO
5 سال پیش
آموزش سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

آموزش سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از افزونه‌های مهم و اصلی در حوزه سئوی وردپرس می باشد و فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ میلادی شروع کرد و بروزرسانی‌های دائمی، آن را محبوب کرده است به‌ طوری که در حال حاضر  بیش از ۵ میلیون نصب فعال را با امتیاز ۴٫۹ از ۵ به خود اختصاص داده است.

سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

همانطور که می‌دانید مقوله سئوی وردپرس از موارد بسیار پر اهمیت در هر نوعی از وب سایت است که باید توجه زیادی به آن داشت. سئوی وردپرس دارای بخش‌های گسترده‌ای است که برای همه قابل درک نیست ولی به هر جهت باید تلاش کرد تا محتوای وب سایت را به گونه‌ای مناسب برای موتورهای جستجو بهینه سازیم تا بتوان گامی در جهت بهبود جایگاه وب سایت برداشت.

سئوی وردپرس

افزونه Yoast SEO مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی است ولی به این معنی نیست که بعد از نصب آن کار تمام شده. این افزونه مواردی که از نظر موتورهای جستجو حائز اهمیت هستند را بررسی نموده و توصیه هایی در جهت بهبود آن‌ها ارائه می‌نماید. ویژگی بسیار خوب Yoast SEO این است که هم زمان با تهیه محتوا آن را بررسی می‌کند و در انتهای مقاله قسمتی برای بهبود ارائه می‌دهد که نسبت به تغییرات محتوا واکنش داده و کاملاً پویا است.

سئوی وردپرس با Yoast SEO

سئوی وردپرس با Yoast SEO

سئوی وردپرس با Yoast SEO

 

یکی از راه‌ کارهای مناسب برای بهینه‌سازی محتوای وب سایت در وردپرس استفاده از افزونه‌های سئوی وردپرس است که در این میان افزونه Yoast SEO جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است و تقریبا می‌توان گفت در امر بهینه‌سازی همه چیز است.

افزونه Yoast SEO  قوانینی را در توابع خود جای داده که نتیجه نهایی مورد پسند ربات‌های گوگل و کاربران قرار گیرد.

امکانات افزونه Yoast SEO

مدیریت سایت مپ
بروزرسانی‌های دائمی
توابع قدرتمند
پشتیبانی قوی
حاوی نکات مورد نظر موتورهای جستجو برای سئوی محتوا
کنترل آدرس‌ها برای جلوگیری از ساخت محتوای تکراری
امکان کنترل متاتگ‌ها
و…

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای آغاز کار افزونه Yoast SEO را دانلود نموده و در پنل مدیریتی وردپرس به منوی افزونه‌ها و زیر منوی افزودن رجوع کنید. بعد اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه نمایید. بعد از فعال‌سازی منوی جدیدی تحت عنوان سئو به پنل مدیریتی وردپرس شما افزوده خواهد شد.

 

نکته:بعد از فعال‌سازی افزونه، گزینه دسترسی سریع افزونه به ادمین بار افزوده خواهد شد که این موضوع واقعا برای همه خوشایند است. برای سهولت در پیکربندی افزونه می‌توانید از قسمت پیکربندی قدم به قدم شروع به تنظیم افزونه کنید. نسخه جدید این افزونه به تفکیک قسمت ها می پردازد و پیکربندی آن بسیار ساده‌تر شده است.

منوی سئوی وردپرس حاوی شش زیر منو به شرح زیر است.

عمومی: شامل قسمت های تنظیمات عمومی و مشاهده اطلاعیه‌ها است.
ظاهر جستجو: حاوی تنظیمات نحوه نمایش محتوا است.
میز فرمان جستجو: قسمتی برای وارد کردن کد تاییدیه گوگل است. (چنانچه این بخش برایتان فعال نگشت مشکلی نیست و سخت نگیرید! تغییری در روند شما ایجاد نخواهد کرد.)
اجتماعی: قسمتی برای کنترل و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.
ابزارها: حاوی ابزارهایی برای درون‌ریزی و برون‌بری اطلاعات سئوی وردپرس و تنظیمات فایل‌های اصلی است.
فعال‌سازی نسخه پرمیوم: برای دیدن ویژگی‌های نسخه پرمیوم و ارتقا از این بخش می‌توان کمک گرفت. تنظیمات را از زیر منوی اول آغاز می‌کنیم.

زیر منوی اول: عمومی

تنظیمات را از زیر منوی عمومی آغاز می‌کنیم. این قسمت شامل سه سربرگ است.

پیشخوان
امکانات
ابزارهای وبمستر
پیشخوان

از طریق اولین سربرگ به نام پیشخوان می‌توانید همه اطلاعات و اعلان‌های مربوط به افزونه را ببینید.

 

 

امکانات

می‌توانید با مراجعه به سربرگ امکانات ، همه بخش‌ها را در حالت فعال یا غیرفعال بگذارید. در این قسمت امکان فعال‌سازی تجزیه و تحلیل خوانایی مطالب، نقشه‌های XML سایت، نوار منوی مدیریت و… موجود است. با توجه به نیازهای خود، بخش‌های دلخواه را فعال نمایید. به‌طور پیش‌فرض همه موارد در حالت فعال قرار دارند.

 

امکانات

امکانات

ابزارهای وبمستر

بخش ابزارهای وبمستر شامل سه فیلد است که می‌توانید تاییدیه‌های مربوط به بینگ، گوگل و یاندکس را در این سه فیلد وارد نمایید. برای دریافت هر کد می‌توانید بر روی لینک روبرو فیلد کلیک نمایید. این قسمت برای ایجاد اتصالات و استفاده از انواع ابزارهای وبمستران است. در آخر تنظیمات بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

 

زیر منوی دوم: ظاهر جستجو

با کلیک بر روی زیر منوی ظاهر جستجو به صفحه‌ای شبیه عکس زیر هدایت خواهید شد. این قسمت تنظیمات نسبتاً مهمی را شامل می‌شود که حتماً باید پیکربندی گردنند. ابتدا سربرگ عمومی را بررسی می‌نماییم.

عمومی

این سربرگ برای پیکربندی تنظیمات کلی افزونه است که زمان جستجو به بازدیدکنندگان نشان داده می شود. دقت کنید این تنظیمات خیلی مهم هستند.

 

 

جداکننده‌ عنوان: درآخر عنوان سئوی مطالب، نام وب سایت درج می‌گردد در این بخش می‌توانید تعیین کنید که فاصله اسم وب سایت و عنوان سئو چه کاراکتری باشد که به‌ صورت پیش‌فرض کاراکتر خط تیره انتخاب شده است.

صفحه خانه: در این قسمت می‌توانید برای صفحه اصلی خود عنوان و توضیحات مورد نظر را وارد نمایید.

گراف دانش: از کشوی مقابل این قسمت می‌توانید تعیین کنید که صاحب وب سایت یک شخص حقیقی است یا حقوقی. در صورتی که وب سایت شخصی است گزینه شخص را انتخاب نموده و در فیلد بعدی اسم خود را وارد نمایید. در صورتی که وب سایت متعلق به سازمان یا شرکت است گزینه شرکت را انتخاب نمایید و در فیلدهای بعدی اسم شرکت را وارد نموده و عکسی را به‌ عنوان نماد شرکت بارگذاری نمایید.

انواع محتوا

سربرگ انواع محتوا حاوی تنظیمات مربوط به فعال‌سازی درج تاریخ نوشته‌ها و برگه‌ها در وردپرس، فعال‌سازی نمایش فیلد توضیحات متا برای برگه‌ها و نوشته‌ها، فعال‌سازی امکان نشان دادن برگه‌ها و نوشته‌ها در موتورهای جستجو است.

 

سربرگ‌های طبقه‌بندی‌ها و بایگانی‌ها نیز به همین  گونه و به همین صورت پیکربندی می‌گردنند.

زیر منوی سوم: میز فرمان جستجو

بعد از تنظیمات، نوبت به برقراری اتصالات می‌رسد. بدین منظور به زیر منوی میز فرمان جستجو رجوع نمایید با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبرو می‌شوید. تنظیم این بخش سبب می‌شود که نظارت بیشتری را بر روی وب سایت خود داشته باشید. در این صفحه بر روی دکمه دریافت کد تصدیق گوگل کلیک نمایید.

 

بعد از آن صفحه‌ای باز شده و می‌توانید جیمیل مورد نظر خود را برای برقراری اتصال انتخاب نمایید که در نهایت کدی برای برقراری اتصال بین افزونه سئوی وردپرس و جیمیل انتخاب شده نشان داده می‌شود. کد را کپی نموده و در فیلد افزونه درج و بر روی دکمه تصدیق کلیک نمایید.

زیر منوی چهارم: اجتماعی

این صفحه مربوط به آدرس همه شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید آدرس حساب‌های اجتماعی خود را برای برقراری ارتباط با وردپرس وارد نمایید. این قسمت تأثیر به سزایی در کسب امتیاز برای سئوی وردپرس دارد.

 

 

زیر منوی ابزارها

قسمت ابزارها شامل سه بخش به شرح زیر است.

درون‌ریزی و برون بری اطلاعات: به کمک این بخش می‌توانید تنظیماتی که در بقیه افزونه‌های سئو مثل HeadSpace2، All in One SEO و… اعمال نموده اید را درون‌ریزی کرده و یا اینکه تنظیمات جاری خود را برون‌بری کرده و بر روی وب سایتی دیگر پیاده نمایید.

ویرایشگر فایل: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید محتوای فایل robots.txt را رویت و یا ویرایش نمایید. همچنین در زیر این کادر امکان دیدن و ویرایش فایل مخفی htaccess. را نیز خواهید داشت.

ویرایشگر گروهی: در این بخش لیستی از همه برگه‌ها و نوشته‌های خود مشاهده می‌نمایید که عنوان سئوی فعلی را در مقابل هر کدام نشان داده و امکان تغییر آن را خواهید داشت که برای تسریع در روند تغییرات عنوان‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

تنظیمات سئو در نوشته‌ها و برگه‌ها

همه تنظیمات پیکربندی مطابق با توضیحات بالا بود که فقط یک‌بار باید آن‌ها را اعمال کنید و در قدم های بعدی پس از ایجاد هر نوع محتوایی می‌توانید به انتهای محتوا و باکس سئو رجوع نموده و آن را بهینه نمایید.

ویرایش اسنیپت

 

عنوان سئو: عنوانی که برای مطلب شما در موتورهای جستجو نشان داده می‌شود.
نامک: کلمه‌ای است که در آخر آدرس نوشته شما در مرورگر نشان داده می‌شود.
توضیحات متا: این توضیحات همان بخشی است که در پایین عنوان سئو در موتورهای جستجو به اشخاص نشان داده می‌شود.

 

 

کلیدواژه کانونی: همان کلمه کلیدی شماست که بر اساس آن محتوای خود را ایجاد نموده و در متن بارها آن را تکرار کرده‌اید.
Keyword synonyms: این بخش به تازگی افزوده شده و می‌توانید مترادف کلمه کلیدی خود را در این قسمت وارد کرده و با کاما آن را جدا نمایید.

کمی اسکرول کنید! در قسمت پایین تحلیل و بررسی عملکردتان را خواهید دید.

 

 

در این قسمت برای شما مشخص می‌ نماید که چه بخش‌هایی مشکل دارد، چه قسمت‌هایی نیاز به بهبود دارند و کدام بخش ها تایید شده هستند.

نتیجه گیری

سئوی وردپرس  مقوله مهمی است که صاحبان وب سایت‌ها باید توجه خاصی به آن داشته باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از این قاعده مستثنا نیست و وب سایت‌های طراحی‌شده با وردپرس نیز باید به این موضوع توجه نمایند . خوشبختانه افزونه‌های زیادی در این زمینه طراحی و توسعه داده شده‌اند که از این میان افزونه Yoast SEO جزء برترین‌ها است.

شما با نصب این افزونه می‌توانید گامی محکم برای بهبود وضعیت وب سایت خود بردارید.

 

امیدوارم مقاله آموزش سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO  که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .